Dressyrträning J.Forsberg

Datum ~ 2012-05-31 | Tid ~ 16:00:00
Kommentarer (3) | Allmänt

Åkte ut till firman efter jobbet för att hämta upp vårt lånesläp. Ett Henra Buffalo släp kommer vi färdas i närstkommande veckorna. Snyggt släp, men oj så opraktiskt. Känns riktigt bra att mitt släp dyker upp om några veckor! Lindade Skilla och packade in utrustningen i transporten för att åka ner till anläggningen och värma innan Jennifer dök upp. Bestämde mig även för att börja rida in mig med mina nya stövlar, ska jag ha en sportslig chans att använda dem under helgen kan det vara bra om dem är ingådda. Gillar passformen och att dem sitter tight, även om det var lite mäck att få på sig dem själva.

 

Började värma i skritt på halvlånga tyglar, jobba med att Skilla får hitta balansen själv och försöka hitta en låg rund form. Jobbade vidare med samma känsla i traven för att sedan värma i galoppen. För beskådarna så ser nog min framridning väldigt grumlig ut. Men med tanken på resultaten det ger, struntar jag i om folk funderar på vad jag gör - jag har en bra plan!

 

Träningen blev avbruten vid ett flertal tilfällen då utomstående ringde, kom förbi och skulle föra diskussioner med J vilket jag kan känna är rätt respektlös av dessa människor. Dem ser att hon jobbar, och är upptagen - kan känna att det är respekt att ta diskussioner vid ett annat tillfälle. Hur som. Träningen i övrigt flöt på bra, hittade bra ridning och Skilla kändes fin. Jobbade mycket med tempoväxlingar och att placera mig rätt i sadeln för att inverka rätt. Lättare sagt än gjort men Skilla kändes väldigt trevlig. Måste lägga mycket energi på att verkligen placera mig rätt i sadeln och ha rätt placerade armar för att på bästa sätt presentera min häst. Galoppen kändes riktigt bra, rund och stor men väldigt samlad i ursprungsläget. Jobbade med att rida vidare i denna för att hitta ett lagomt läge fram. Högergaloppen var lite ostadigare men lossnade även fint i detta varv. Jobbade med lite förvänd galopp där vi har en bra bit kvar innan den är riktigt stadig, sitter jag om eller driver byter Skilla direkt. Blir att lägga mycket fokus på detta framöver. Avslutade med några längningar och Skilla kändes riktigt bra, ser fram emot tävlingen på onsdag!

Publicerar film från träningen när jag får möjlighet att lägga upp videon under morgondagen. Väntar fortfarande på publicering av helgens dressyrtävling. Har inga filmer filmade från min telefon så därför dröjer dessa.


Kommentarer
Postat av: Åse

Men även tränaren måste ju visa respekt, genom att stänga av telefonen, och be andra människor återkomma senare när man blir störd?

2012-05-31 @ 19:51:09
URL: http://teamtoyra.se/?page_id=64
Postat av: Hoppbloggen

Åse; Absolut är det så. Men när hon hänvisar dem att återkomma och dem envisas med att ta ärendet just nu är det kanske inte lätt. Ett gemensamt ansvar skulle jag säga. Det löste sig på ett bra sätt ändå och jag fick rida fulltid så det löste sig.

2012-06-01 @ 07:47:18
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag ska lägga upp filmen från lördagen om jag kommer ihåg idag efter jag varit på skolan!

2012-06-01 @ 08:40:36
URL: http://dressyranna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback