Hoppning samt tävlingsförberedelser.

Datum ~ 2012-05-18 | Tid ~ 19:41:24
Kommentarer (0) | Hoppning

Här kommer uppdateringen om gårdagens hoppning! Åkte ut till stallet kring sjutiden för att släppa ut och fodra alla hästar. Fixade även med all markservice innan jag packade in hästen i transporten och begav mig till anläggningen. Bästa Malin mötte upp mig där för coaching och stöd från backen. Byggde upp en mindre bana med en kombination, en trippelbarr, ett enkelt räcke och en grind. Skilla kändes trevlig under värmningen, lugn och avspänd samt väldigt fokuserad. Passet i sig flöt på väldigt bra, värmde upp på delar av banan och knöt slutligen ihop den till en kortare bana på 7 språng. Hoppade igenom Skilla ordentligt för att både gymnastisera och hitta bra lägen inför helgen. Slutliga banan låg hindren mellan 1.10m/1.20m. Publicerar film på detta när jag har tillgång till trådlöst nätverk, glömde självklart bort det i jobbstressen under gårdagen. Lyckad träning och enormt tacksam att allt flöt på så smärtfritt, älskade häst!

 

Dagens stalltjänst har varit tävlingsförberedelser samt korrigering av en bakhov där min bästa hovslagare kom ut och justerade. Som jag nämnt tidigare så drog Skilla av sig två bakskor i tid med förra skoningen, det resulterade i att hoven tagit större skada och en tappsko i dagsläget skulle resultera i ingen frisk hovvägg att sko om i. Tova höll mig sällskap och hjälpte mig med förberedelserna. Skåpet är packat och Skilla är redo. Efter en omgång med schampo är hennes ben vita, svansen ren och manen uppdelad inför morgondagens knoppning. Hoppas verkligen att helgen blir givande och att vi får bra väder. Kvällen kommer spenderas med ytterligare förberedelser inför tävlingen. Kan inte bestämma mig vilken tävlingsklädsel jag ska välja!

 

Morgondagens starter är 1.00m med beräknad start 9.35 samt 1.10m med en beräkad start kring 12:30


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback