Tunga dagar

Datum ~ 2012-05-10 | Tid ~ 16:25:31
Kommentarer (3) | Allmänt

Kortfattat vad som hänt det senaste dagarna:

Skilla har vilat tisdag-onsdag har endast pysslat och jobbat lite med streching. Återhämtningen från Skellefteå blev ordentlig denna gång för att ha bästa upplägg inför söndagens tävling i Lycksele då Rebecca ska tävla dressyr. Strechingen som jag gjort hela veckan är att lära Skilla buga, strecha långt bakåt böjd (mot bakbenet) för att få mer rörlighet i bålen. Kommer även strecha mer ordentligt efter träning och tävling och då även strecha rumpa och bogblad.

 

Under tisdagskvällen trotsade jag mig migrän och åkte ut till mamma och pappa för att byta till sommardäck på bil och transport. Vi tog även beslutet jag och min far att transporten ska säljas. Ställde iordning den genom att avdelaka samt skrubba den ren utvändigt. Riktigt bra måste jag säga att det blev, så nu ligger annonsen ute för allmänheten. Tanken är att vi ska köpa ett lättare släp i modell ny.

 

Åkte ut under förmiddagen idag för att motioner min häst samt sköta stalltjänsten. För dem som står mig nära har de senaste dagarna varit väldigt motiga och motivationen varit väldigt låg, i allmänhet och egentligen inte hästrelaterat. Det som varit tungt i hästvärlden är min stora önska om att ha fler än en häst, ha alla hastprylar som både jag och min häst behöver men veta att pengarna räcker inte alls till. Många ser det som en lyx att jag faktiskt har en häst. Självklart är jag enormt tacksam över min finaste stjärna, men för att utvecklas som ryttare och nå mina mål skulle det vara så mycket lättare och gå så mycket fortare om jag hade en till att träna, tävla, motionera och utveckla mina kunskaper. Ögonade igenom hästannonser igår och ska publicera några som föll mig bra i smaken.

 

Tillbaka till dagens motion så skrittade jag fram länge, närmare 30minuter på helt långa tyglar. Försökte bara hitta ro i kroppen och skjuta undan allt som är jobbigt och det som måste ändras i livet. Jobbade därefter Skilla i ett friskt tempo med mycket galoppjobb. Hittade ett riktigt bra sug i handen, bitvis belv hon stark men vilken underbar känsla när Skilla varit helt tom i handen de senaste två veckorna. Skilla var så lycklig och jag kände verkligen en sådan lycka att vara där, just då.

 

Stalltjänsten står mamma för under dagen då huvudvärken legat och pyrt under morgonen. Sitter på jobbet nu och funderar hur jag ska lyckas utöka min blogg. Ni mina kära läsare, behöver jag definitivt hjälp av. Vad vill ni läsa om, vad vill ni se och hur ska jag komma upp i läsarantal igen?

 

Vill byta desig på bloggen men känner ingen kunnig, om ni vet någon eller kan själv skicka gärna iväg ett mail med förslag.

 

 


Kommentarer
Postat av: Sandras Riddagbok - Unghäst, filmer, fyndtips

Jag vill se mer bilder och filmer! :)

2012-05-10 @ 20:11:46
URL: http://sandrasrridagbok.blogg.se/
Postat av: Matilda

Har inte så mycket i skolan nu så om du skickar ev bilder du vill ha och några färger som du vill ha så kan jag knåpa ihop nått :)

2012-05-10 @ 22:10:22
URL: http://mnfoto.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Sandra; Ska bli! Jobbar faktiskt på att lägga upp två av filmerna från helgen. Foto ska jag försöka fixa mer regelbundet. Tappade lite suget då det är få som kommenterat och kikat på bloggen.



Matilda; Bästa du! Mailar dig bilder och färger så fort jag har din mail.

2012-05-11 @ 00:38:57
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback