Andra veckan av 2013

Datum ~ 2013-01-14 | Tid ~ 22:15:48
Kommentarer (0) | Allmänt
Här kommer en summering av förra veckans ridning och träning. Har haft lite svårt att hålla mina löften om uppdatering men har positiva människor i min omgivning har påminnt  mig om att uppdatera.
 
Måndag: Galoppjobb med Elina 
Tisdag: Skrittjobb runt Ansmark - rakriktning
Onsdag: VILA
Torsdag: VILA D ridning
Fredag: Zandra rider - samling och snöplums
Lördag: Trim i ridhuset - dressyr D och S
Söndag: Dressyrträning Erika Viklund
 

Hittat bästa sällskapet i Elina och Olivia som håller högt tempo och orkar länge, detta är ett sällskap som jag och Skilla trivs väldigt bra med. Skrittjobbade Skilla och fokuserade på att få bjudningen i handen och en rak häst.
 
Trimmade valacken i ridhuset under torsdagen då motgångarna varit stora och fokus på annat behövdes. D kändes positiv och framåt. Mer rastning och motionering av valacken än seriöst dressytrim.
 
Trimmade Skilla i ridhuset under lördagen. Skilla kändes väldigt positiv och framåt. Mycket tryck och väldigt flashig. Kändes lite stel i högersidan och något tung men hittade en bra känsla trots mycket vilja. D kändes även han väldigt positiv, jämn och mjuk tränade övergångar och att faktiskt hitta ridning mellan momenten. D kändes trevlig och ett väldigt positivt pass.
 
Söndagens träning för Erika var väldigt givande. Fick hjälp med vårt största problem - rakrikningen. Hittade ett bra sug i handen och en liksidig häst. Skilla väntade kvar väldigt väl och jag hittade ett riktigt bra magstöd, blir att jobba med halter, rakriktning och att Skilla ska vänta på mig i varje steg. - Blir spännande att fortsätta träna på detta sätt vid fler tillfällen om möjligheten ges.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback