Dålig blogguppdatering

Datum ~ 2013-10-16 | Tid ~ 01:29:49
Kommentarer (0) | Allmänt
Insåg just att jag helt glömt bort att blogga den senaste tiden. FY på mig.
 
Under förra veckan så reda Madde på torsdagen, hon hade jobbat med bommar och galoppsprång. Skilla hade tydligen varit mer vild än tam men bättrat sig mot slutet. Tur madde är duktig och löser det mesta utan att på något sätt gå runt problemet om sådant uppstår. MYCKET skönt!
 
Fredagen sällskapade jag ut och joggade Skilla runt "tippen". Hon kändes tung, stretig och inte speciellt lydig och arbetsvillig. Ryggen fortfarande kass så jobbade henne bara något lösgörande i skritt och trav.
 
Lördag tog vi ett pass på banan: Här var Skilla en PEST. Nä, det kanske var att överdriva men hon var väldigt på i handen, lite "framstupa-sidoläge" känsla, absolut inte med på hjälperna och allmänt trällig till en början. Jag hade precis tänkt ge upp då min kropp skrek av smärta då jag bestämde mig för "vi tar dessa två moment innan jag ger mig" och vips - så började Skilla lyssna, vara med och absolut inte lika jobbig. Rätt trevlig mot slutet, jobbade lite med enkla byten, halter och rakriktning. Fokus var helt klart på att få henne att växa i formen, bli högre och inte belasta bogarna speciellt mycket. Som man ser på bilder blir hon lätt för låg fram när hon faller isär, detta jobbade jag stenhårt med.
 
Söndag : Vilodag
 
Måndag: Fräste runt tippen i månskenet. Riktigt härlig tur, gramanen på då jag befarade det värsta. Tur var det för hon var stark och trälig till en början, väldigt mycket i handen... När S  hade sprungit av sig tillräckligt började hon backa av själv, samla sig och arbeta på fint. Gjorde några riktigt trevliga byten och fick till två bra i serier på vart 4dje. Fick några där hon blir jämfota bak vilket störde mig.. Insåg dock när ritten var färdig att vi hade en reflex på kotleden och inte på skenbenet ^^ hoho så kan det gå!
 
Tisdag: kandar på banan  - kommer i ett separat inlägg!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback