Team Skilla utvecklas!

Datum ~ 2013-10-04 | Tid ~ 17:17:59
Kommentarer (0) | Allmänt
Jag hade diskissionen med min första medryttare hemma när hon var aktiv och red Skilla ofta om ett team namn. Jag hon, min häst och hennes häst. Vi kom aldrig fram till något bra och det rann ut i sanden. Vissa väljer att kalla sig efter efternamn men jag tänker såhär. Varför inte team Skilla? Det är hästen som är centrum av sammarbetet, oavsett om det gäller träningar, tävlingar, medryttare eller vad det nu kan vara så, så får det bli!
 
Tillbaka till grunden i detta inlägg så vill jag bara sammanfatta Skillas två sista pass. Gårdagen fick hon en rask pw runt tippenrundan på ca 45min tillsammans med Madde och Stella. Idag var det dressyträning på schemat!
 
Matchade och piffade har jag lyckats dokumentera detta - bilder kommer ikväll när jag har tillgång till min dator! Tjusiga var dem och dem gjorde ett riktigt bra pass. Skilla skötte sig bra och även Madde har dressyrgener även om hon försökt gömma dem så gott hon har kunnat!
 
Sussie verkade vara nöjd med ekipaget och gillade min häst vilket var väldigt roligt. Man mår så bra när man får höra att man har en fin häst! Bästa Skilla! Förhoppningsvis kommer Madde få mersmak och fortsätta träna framöver vilket jag bara ser som något positivt. När jag inte rider själv är det inte annat än ypperligt att hon får bra träning, rids ordentligt och dessutom har en tränare som kan bistå vid möjlighet. Skilla är som sagt fortfarande under utbildning och alla bra pass kommer stärka henne, och de dåliga ge oss erfarenheter och möjlighet till utveckling.
 
Team Skilla fortsätter med full fart ett tag till. På söndagen gör vi vår sista inplanerade tävling för säsongen i Sollentuna. VI är anmälda till 1.10m samt 1.20m. Jag har diskuterat fram och tillbaka om vi skulle kliva ner en klass då resultaten var dåliga men fått rådet att inte göra det. Självklart blir det lättare och mindre press på en längre nivå. Men av tidigare erfarenhet så rider jag sämre och Skilla blir mer "nonschalant" därför håller vi oss till Tomas råd och rider enligt den ursprungliga planen.
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback