Uppladdning inför söndag

Datum ~ 2013-09-20 | Tid ~ 18:45:53
Kommentarer (2) | Allmänt
Så har uppladdningen börjat inför söndagens tävling. Preliminära startlistor har kommit ut och ryttarmeddelandet är släppt. Dagen börjar kring 09:00 med ponnyklasser för samtliga kategorier.
 
Beräknad start för första storhästklassen 1.10m är ca13.00 och vi har startnummer 16 (21+7)
Andra klassen som går för storhästarna är 1.20m hoppning och där har vi startnummer 7 (18+6)
 
Ett mycket litet startfält denna tävling gentemot tidigare starter. Om det är positivt eller negativt återstår att se. Kanske lite mer norrlänsk känsla än tidigare och lättare stämning. Då startfältet är litet hoppas jag att dagen går fort och att tävlingsplatsen är bra.
 
Målet för tävlingen är att ha roligt, hitta flyt och jobba på samspelet mellan häst och ryttare. Stänga av yttre belastning och faktiskt gå på magkänslan. Det är dag att hitta "viet" där Skilla gör allt för mig och jag vågar rida på min känsla utan att överanalysera.
 
Protest om dressyrprotokoll nedlagt. Orkar ärligt inte tjafsa, 59.42 eller 54.57 - skit samma jag var nöjd och går på känslan denna tävling. Förhoppningsvis får vi lite mer valuta för ritten vid nästa tillfälle. Dagens höjdpunkt var när jag hittade denna fina bild på mig och dinosarien. Han är så saknad! Där kunde jag verkligen få känna mig duktig!
 
(Bilden är lånad av ägaren)
 
 
Kommentarer
Postat av: Emelie Holmberg

Det är så roligt att läsa om er Evelina! Lycka till!

Svar: Tack Emelie! :)
hoppbloggen.blogg.se

2013-09-20 @ 21:31:18
Postat av: Anna

Hur gick det igår??

2013-09-23 @ 16:08:12
URL: http://dressyranna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback