Hästen jag letat efter

Datum ~ 2009-12-18 | Tid ~ 22:32:50
Kommentarer (2) | Allmänt
Supertråkigt med vila, men bra tajming och en välförtjänt sådan. Som det flesta av er redan vet har jag ställt av min stjärna på en kortare vintervila eftersom hon tappat massor med broddar och en sko.

Tro mig, tidigare tyckte jag det var skönt att vila min tidigare ponny för att ha mer tid för annat. Just nu med min storhäst känner jag snarare tvärt om. Det kan ha att göra med att ponnyn stod på gården och det var "jobbigt" att byta om och gå ut i stallet för att pyssla och mocka.

Med Skilla känns det bara tråkigt. Jag tar mig tid att åka till stallet fixar det som måste göras. Men sen då?
Jag vill träna, rida och jobba min häst från marken. Hon är så otroligt underbar och får mig alltid på bra humör. Än vet jag inte riktigt med säkerhet om hon är drömhästen då vi fortfarande jobbar med grunderna. Men det jag vet nu är att hon är så mycket mer än jag förväntade mig. När jag letade storhäst hade  jag följande kriterier.

  • Hästen ska vara rolig att rida varje dag
  • Välhanterad och "trygg"
  • Pigg och framåt, men kontrollerbar
  • Egna åsikter och temperament, reglerbar
  • Goda framtidsutsikter
  • Bra ålder 4-8år
  • Nättare i typen, mycket utstrålning'
  • Skadefri
Med tanke på vad sökte efter har jag nog hittat väldigt rätt. Otroligt bra framtidsutsikter, mycket utstrålning bättre gång än jag förväntat mig. Väldigt bra i hantering, personlig men gott temperament. En häst att längta till varje dag. Hon må vara grönare i hoppningen än jag förväntat mig. Men trots allt har god tid på sig att växa in i sig själv och mogna. Hellre en sparsamt tagen häst som fortfarande är grön. En en sönderkörd häst som har en kortframtid och börjat ledsna.

Vi får se vart framtiden tar oss, men tro mig inga mål är får låga / höga.
Kommentarer
Postat av: Hanna

Å jag kikar in varje dag men inget uppdaterat än :(

2009-12-22 @ 08:24:04
URL: http://hannaforsberg.blogspot.com/
Postat av: Hoppbloggen

Förlåt Hanna!

Har tyvärr åkt på sista minuten julrusch och varit ganska sängliggande. (NU kommer ett nytt inlägg)

2009-12-23 @ 00:50:53
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback