Utmärkt uppförande

Datum ~ 2009-11-19 | Tid ~ 18:21:10
Kommentarer (0) | Allmänt
Debuten idag med transport till SURF för att rida igenom hästarna och sedan duscha av och fräsha till.
Transporteringen gick riktigt bra. Bavaria skötte sig otroligt bra, ett riktigt omdöme för den något mer ogillande Skilla. Efter lite övertalning gick det riktigt bra, och på hemvägen traskade hon på direkt.

Ridningen gick riktigt bra, Camilla satt upp en stund, kände igenom och provade sig fram. Bra för framtiden att ha någon som vet hur hon känns och inte bara hur hon ser ut. Fick mycket tips på saker jag varit osäker på hur jag ska reda ut, och småsaker som jag måste vara noga med. Det mesta av dessa visste jag, men nu har jag fått dem bekräftade. Otroligt mjuk och betydligt  mer stöd och jämnare efter genomridningen av Camilla. Ärligare framåtbjudning och för en skull en hel häst. Otrolig skön känsla och roligt att det gick rida så prydligt när man fick igenom grunderna. Tacksam för hjälpen och tipsen, måste dock komma igång med regelbunden träning ganska omgående för att framstegen ska fortsätta. Jag är ringrostig! Galopperade (hör och häpna) i ridhuset också, vänstergaloppen var bästa galoppen hittils. Kort och fin form och trevligt stöd i handen. Högergaloppen var betydligt luftigare och tyngre att rida ihop, trött häst och trött ryttare. Men otroligt duktig, bommen som låg där gick även väldigt bra.

Fick en välförtjänt dusch efter ridpasset vilket var helt okomplicerat. Både vattnet och slangen var helt ofarliga och ingen större dramaqueen här inte!

Imorgon blir det att skritta ut en längre tur så att musklerna inte stelnar ihop.
Ska försöka planera in regelbundet ridhusträning så hon kan sluta spänna sig och slappna av mer i skritten.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback