Spänd inför morgondagens hoppträning

Datum ~ 2010-08-02 | Tid ~ 23:31:28
Kommentarer (3) | Allmänt
Lyssnade på rådet om att inte belasta hoven under dagen så Skilla fick en oplanerad vila. Följde med som sällskap till Bavaria och Emelie när dem tränade dressyr på åkern. Helt underbart mysig och gullig häst jag har! Satt på en rundbal och lät henne beta under tiden Emelie red, helt obrydd och nöjd över situationen.

Fick lyckligt nog tag i en hovslagare efter att ha jagat min egen under flertalet tillfällen. Är inte hundra nöjd över läget att måste jaga hovslagare som inte svarar eller kan boka in någon tid i förväg. Har stora förhoppningar om "den nya" imorgon och ser gärna att det inte blir en tillfällighet utan fungerar detta så byter jag då hon är lättillgänglig och har gott rykte.

Imorgon blir det hoppträning för Eva på kvällen, hoppas att energin är möjlig att kontrollera och att träningen ger lite känsla till helgen. Går det enligt planerna så rider jag en klass på fredagen. Återstår att se hur tränigen går imorgon, jag hoppas på en god känsla och lite mod.
Kommentarer
Postat av: Hanna

Svar:

Jo jag har verkligen saknat att träna med honom.

Förhoppningsvis blir det en bunt dressyrtävlingar och sen beroende på hur väl hoppträningarna går så får vi se om det blir lokalt eller klubbis till hösten :)



2010-08-03 @ 00:39:52
URL: http://hannaforsberg.blogspot.com/
Postat av: Emily Töyrä

Elisabeth skodde Ella nu senast, det blev skitbra! Har ju inte hunnit rida så ordentligt på det än men det ser kalas ut och hon fixade till vinklarna och nu har hon 2or runt om :-) så vi kommer nog fortsätta hos henne. Sen tog hon dessutom bara 50 kr när Ella hade traskat av sig en sko..:)

2010-08-03 @ 07:35:25
URL: http://livetmedella.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Hanna; Det förstår jag att du har ! Men jag håller tummarna för att det håller i sig och att du kan börja träna regelbundet igen. Jag håller tummarna för att du kommer ut på någon lokal hopptävling.



Emily; Jag är väldigt nöjd över gårdagens skoning. Dyker det inte upp några problem blir vi nog kvar med henne. Smidigt och bra att åka dit sen gör hon ett väldigt bra jobb. Skönt att du fått till vinklarna och gått upp en storlek till "stora" hovar igen. Perfekt med en hovslagare som är billig på tappskor.

2010-08-04 @ 21:47:55
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback