Hoppträning avklarad

Datum ~ 2010-06-12 | Tid ~ 23:26:26
Kommentarer (0) | Hoppning
Dagens hoppträning gick förvånansvärt bra. Skilla stod snällt i transporten medan jag byggde fram och fixade resterande utrustning. Vilken duktig bebis jag har sådana dagar.

Vädret var mer eller mindre kaotiskt och det blåste kraftiga vindar som gjorde kommunikationen svår, men möjlig på nära håll. Hoppade en serie och några linjer för att hitta en bra ridning och flyt mot över efter och mellan hindren. Skilla var ofokuserad och jag red rätt dåligt till en början men mot slutet började det likna någonting.

Träningen var inte klockren, men bra för att inte ha hoppat på två veckor. Mycket kan förbättras och ska förbättras men jag fick igenom bra saker under träningen och hoppas att detta finns kvar till morgondagens tävling.

Pernilla gillade Skilla och tyckte att vi hade bra möjlighetern inför framtiden. En välhoppande häst som behöver en någon mer bestämd ryttare för att inte ta för mycket egna initiativ. Trevlig med god teknik och skalle - mycket temperament på gott och ont. Men det är så det ska vara, enligt min mening. Hästarna med temperament är hästarna som blir bra i framtiden.

Uppdaterar med övningen så fort möjlighet ges, nu måste jag stupa i säng för att få några timmars sömn innan det bär av mot stallet igen.

- Lokal 90cm imorgon står på schemat. Andra tävlingen vi faktiskt medverkar på så kraven är fortfarande låga men jag går in för erfarenhet och träning. Hoppas självklart på bra resultat och ett nöjt ekipage efter tävlingen.

Hade turen att få med mig hästskötare imorgon, hoppas på att få allting på film för att utvärdera och analysera. Tror tyvärr inte det är någon som fotograferar imorgon. Återstår att se på plats.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback