Lyckad tömkörning

Datum ~ 2010-06-07 | Tid ~ 22:33:00
Kommentarer (0) | Allmänt
Sitter med bilderna från helgens tävlingar. Fotografering under tre dagar medför väldigt många bilder att gå igenom, redigera och lägga upp på hemsidan. Håll er till tåls, jobbar så fort jag kan!
- Den som väntar på något gott, väntar aldrigf för länge

Motionerade Skilla idag efter tre dagars vila. Inför tömkörningen i stallet funderade jag om någon bytt ut min häst, sjövild och mer vild än tam till en början. Tur att passet skulle tvinga henne att fokusera och komma tillbaka till verkligheten.

Tömkörningen gick förvånansvärt bra den här gången. Tänkte mycket på hur Emma gjorde sist, försökte efterlikna det så gott jag kunde och Skilla var med på noterna från början. Hon gick innåtställd eller rak istället för hennes tidigare val att ställa utåt. Att tippa diagonalt innåt var heller ingenting hon provade idag. I vänstervarvet var hon riktigt trevlig, hittade ett jämt stöd i tömmarna och kunde jobba henne ordentligt. I högervarvet fick jag inte riktigt samma kontakt men hoppas att jag uträttade någonting vettigt åtminstone. Försökte komma ifrån de böjda spåren och jobbade henne rakt fram under delar av passet, hon fick även prova att skritta bommar.

Nöjd med passet, långt ifrån samma kvalité som när Emma tömkör, men kanske en bra början åtminstone.
Skilla hade en väldigt sne och vriden sko när jag kom till stallet vilket oroade mig mycket. Det är två veckor kvar till den tilltänkta skoningen. Som ni vet sedan tidigare står jag utan hovslagare och har därför tänkt börja jaga en sådan i god tid. Den sneda skon gjorde mig stresad, de små sprickorna i hovarna gjorde inte saken bättre. Drog en chansning och ringde en hovslagare som skor i stallet. Hör och häpna, imorgon 13.00 får Skilla nya skor (check!)

- Laddar inför helgens tävling och hoppas att hoppträningen för Pernilla Lundsten som sker på onsdag får oss fokuserade inför helgen.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback