Nervös, med laddad

Datum ~ 2010-05-20 | Tid ~ 23:10:54
Kommentarer (4) | Hoppning
Nervositeten under dagen har varit på maxnivå. Har varit tankspridd, frånvarande men främst väldigt väldigt nervös. Tappade aptiten och sov oroligt inför något så enkelt som en tävling.
Efter dagens hoppträning känns nervositeten mer hanterbar och lugnet har börjat infinna sig.
- Kanske är det lugnet innan stormen, eller så har fokuseringen tagit vid.

Hoppträningen gick riktigt bra. Den var långt ifrån fläckfri och ett bra flyt träningen igenom. Hon var väldigt spänd och okoncentrerad till en början. Av någon anledning gjorde det mig lugn. Min ända tanke var, hon kan vara så här imorgon, hantera det på bästa sätt, rid och lös problemet. Precis det gjorde jag.

Fick några riktigt bra språng mot slutet och höjden ska nog inte vara något problem bara jag håller ihop nerverna och kommer ihåg att vara lugn. Prestationsångest är mitt mellannamn, men det ska vändas till någonting positivt för imorgon är det dags att "pröva vingarna". Vi är långt ifrån flygfärdiga men det är dags att prova, för att känna av pulsen och släppa lite på nervositeten.

Hippologum blir vår första tävlingsplats, så dyker ni upp där. Var beredd att se en nervös och spänd ryttare, för nu är det dags!
Kommentarer
Postat av: Matilda

Lycka till!

2010-05-21 @ 02:25:05
Postat av: Evelina

Lycka till ;) Jag är också väldigt nervös. :O Men snart är det dags att packa sig hemifrån och mot stallet för att göra en sista finputsning innan vi åker mot URF ;)

2010-05-21 @ 07:31:44
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh!! lycka till:) /Sara från Uppsala

PS! Vad är det för klass ni debuterar i?

2010-05-21 @ 17:49:25
Postat av: Hoppbloggen

Tack för alla lyckoönskningar!

- Det var en 90cm som vi debuterade / Lokal nivå!

2010-05-23 @ 00:17:23
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback