Klippning

Datum ~ 2010-11-17 | Tid ~ 00:30:51
Kommentarer (3) | Allmänt
Då var det dags för årets första klippning!

Det var tre hästar som skulle ställas under saxen, Skilla, Chan och Bavaria. Började med Skilla då jag var under en mindre tidspress. Planen var en halvklippning till att börja med för att sedan göra en helklippning lite längre fram.

Skilla skötte sig helt fläckfritt och resultatet blev helt klart godkänt. Några få saker som måste korrigeras i efterhand men överlag såg det riktigt bra ut. Skilla stod som ett ljus under hela klippningen och var inte alls brydd över det nya påhittet.

Chan var mer nervös men Johanna gjorde ett bra jobb och jag agerade bara stöd och "coach". Även han fick en helklippning, och OJ vilken skillnad det blev. Chan var verkligen björnlik innan han klipptes, nu glänser han fint och blev riktigt snygg.

Bavaria var otroligt skärrad över vårt påhitt och fick efter lite dövning och täckt huvud äntligen en välbehövlig klippning. Emelie kämpade på under en längre tid och fick det till slut riktigt snyggt och en kortklippt och glänsande Bavaria. Att hon ska behöva vara så rädd är synd och väldigt onödigt, förhoppningsvis går detta bättre med tiden och att hon blir van.

När jag lånar ut min klippmaskin har jag tidigare tagit 100:-/ häst. Vid närmare eftertanke har det slagit mig att det är väldigt lite med tanke på underhåll och liknande. Om ni skulle låna någons maskin, skulle ni tycka att 150:- var för mycket?

Förhoppningsvis får jag upp några vettiga bilder från klippningen om någon dag. Fotograferade endast med mobilen "före och efter bilder".

Kommentarer
Postat av: MATILDA

skulle inte tycka att 150 kr var för mycket :) Snart borde vi prova sadlar du och jag..

2010-11-17 @ 12:34:41
Postat av: Sara Jansson

sv; Jodå det rullar på med dom haha :)

ja det är tråkigt att inte ha tid och ork till bloggen :/

2010-11-17 @ 14:19:10
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Matilda; Tack för rådet, kanske bör jag hålla mig till den prisnivån hädanefter. Det vore helt klart intressant, söker efter en dressyrsadel med stora stöd och som ligger bra på Skilla.



Sara; Roligt att det går bra med hästarna, gör en insats och försök ta dig tid att blogga igen. Intressant och väldigt roligt att läsa hur det går. Jag ska göra ett försök åtminstone!

2010-11-18 @ 00:58:25
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback