Dressyrpass

Datum ~ 2011-04-28 | Tid ~ 23:38:32
Kommentarer (2) | Allmänt

Ställde upp och tog två lektioner idag då Mia var bortrest och cheften skulle på utbildning. Teori med fokus på upp och avsittning samt provskrivning för dem som inte utfört det tidigare eller saknade poäng för Godkänt.

 

Riktlinjerna för uppsittning var många dem jag kan sen barnsben men även några nya och bra "just det" ögonblick. Eleverna fick träna och ställa frågor inför kommande prov i ridning, hantering, uppsittning och det teoretiska provet som dem tidigare ufört.

 

Åkte ut till stallet efter lektionerna för att möta upp Emelie J för en ridtur ner till anläggningen. Skilla var trevlig i skritten ner och jag joggade igång henne lite lätt på banan. Sen bad Anna om att få provrida och jag lät henne göra så. Hon fick känna sig för och försöka hitta en fungerande ridning på Skilla. Tids nog slappnade Skilla av och Anna kände bitvis en riktigt bra känsla som hon gillade.

 

Under tiden fick jag provrida något som var väldigt olikt min egen. En nyttig upplevelse och givande för stunden och för min vidareutveckling. Helt annan typ av häst i jämförelse med min egen, inte lika elastisk och mjuk i sidorna och rätt ojämn i höger och vänster varv. En bra upplevelse som ger mig mer motivation att rida fler hästar och utvecklas som ryttare.

 

Motivationen inför helgen börjar växa, det känns som det är dags att höja ribban lite och börja prestera något högre. Fick spy lite galla idag vilket var välbehövligt, ibland kommer framgång tackvare god ridning, ibland köper man sig material och glider vidare på ett bananskal. I längden vinner man på god ridning, och det ska bevisas!

 


Kommentarer
Postat av: Evelina

Okeej , ja jag har inte ens funderat på kramfors känns för långt ;P Men visst ska du till URF ?

Anmälde till urf, 110 hela helgen blir det för Tucci..



Så kul :D

2011-04-29 @ 05:48:31
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Evelina; Kramfors skulle vara roligt, men lite dyrt kanske, främst när det finns så mycket tävlingar nära just innan och efter.



Jo vi ska tävla på URF också, har inte bestämt klasser än dock. Funderar på att rida 1m alla tre dagar eller eventuellt debutera 110 första dagen och skippa lördagen och rida 1m sista.. Vet inte om jag rider tillräckligt bra för att få en bra runda i 110 än dock.

2011-04-29 @ 13:01:10
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback