Sista behandlingsdagen samt veckans sammanfattning

Datum ~ 2011-08-21 | Tid ~ 16:01:02
Kommentarer (2) | Allmänt

I måndags var sista behandlingsdagen för Skilla efter veterinärbesöket. Klämde igenom henne för att se om hon reagerade för yttre åverkan utan någon större reaktion. Senare under veckan fick jag hem ett brev där veterinär önskar en vila på 14dagar efter det utsatta veterinärbesöket, vilket betyder att Skilla ska vila hela 4 dagar till. Tanken är då att jag longerar henne på onsdagen för att förhoppningsvis bli uppringd under torsdagen.

 

Hon är pigg, positiv och väldigt sällskapssjuk och jag har varit ute i Stöcksjö varje dag och pussat på min underbara prinsessa. Hjälp från Johanna och mamma fick jag under fredag-lördag vilket jag är ytterst tacksam för.

 

Under tisdagen hade jag mina första lektioner för höstterminen. Spännande att komma igång igen och det märks att  brudarna inte har ridit på ett tag. Började med hårdträning direkt och min demonstration om hur man rider dressyr från backen resulterade i träningsvärk! Bra jobb från min sida, undra om någon från ryggen fick samma resultat? Denna termnin kommer mina två sista grupper jobba mycket med sits och inverkan. Fokus kommer ligga på att använda sätet och sitsen för att korta, länga, samla och flytta istället för att slita, banka och dra. Hästarna ska på detta vis bli lydigare och mer känsliga för korrekta hjälper och eleverna komma till rätt ridning. Förhoppningsvis ser vi resultat redan om några veckor.

 

- Filmning av eleverna kommer även ske om det finns önskemål för att se före och efter resultat.

 

Sammanfattningsvis har veckan varit väldigt lite häst, väldigt mycket jobb och väldigt lite sömn. Har ridabstinens så det är jobbigt, men försöker att härda så gott det går.

 

Helgen har spenderats tillsammans med Skellefteåbrudarna samt några SURFare i Vännäs på deras NM tävlingar och mini derby. Spännande, men jobbigt då jag så gärna velat medverka själv! Suget av att börja tävla på riktigt och visa vad man faktiskt går för är för tillfället rätt överväldigande.

 

Nästa inlägg kommer handla om Skillas stam, syskon och halvsyskon som jag lokaliserat med lite hjälp!


Kommentarer
Postat av: Elin Edling

Kul att se dig i helgen, så tråkigt (och lite lätt upprörande) att höra om Skilla dock.. Hoppas på att hon är bra nu! Hann du ta några bilder på min gubbe, eller kom du försent? Mvh Elin

2011-08-22 @ 11:33:21
URL: http://www.bintshamali.se
Postat av: Hoppbloggen

Elin; Tack det samma! Ja det är helt klart upprörande och det känns riktigt riktigt tråkigt. Visst att träna och tävla, men jag saknar att bara rida min prinsessa! Tyvärr lär hon nog bli borta ett bra tag, men håll gärna en tumme eller två.



Tror jag kom för sent men tänkte sätta mig med bilderna imorgon eller onsdag så kan kika då!

2011-08-22 @ 21:34:39
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback