Inspiration

Datum ~ 2011-07-12 | Tid ~ 13:25:56
Kommentarer (2) | Allmänt
Efter helgens vistelse på Falsterbo är jag otroligt motiverad att fortsätta mitt jobb som ryttare och utvecklingen tillsammans med Skilla. Under vistelsen fick jag möjligheten att se riktigt bra ridning i båda diciplinerna, fina hästar och människor som arbetat målmedvetet mot ett mål.

För att lyckas inom ridsporten tror jag det är viktigt att sätta delmål, vara beslutsam och satsa högt om man vill uppnå större prestationer. Att hålla på med hästar halvhjärtat och tro att resultaten kommer skrammla in är mer eller mindre en omöjlighet.

Jag har mycket kloka människor i min omgivning som motiverar och inspirerar mig på olika sätt. Allt för ofta ser man dock att framgång medför en stor släng av arrogans. Den största bedriften är att prestera på topp, ha kunskap både på backen och i sadeln, kunna förmedla denna men fortfarande vara ödmjuk. Ridsporten har dock allt för många ryttare som måste uttrycka sig som bäst, nedvärdera andra för att känna sig värdefull. För mig är det helt orätt både mot de medtävlande me främst som förebild.

Har man kunskap, meriter, resultat eller annat som antyder att man är duktig eller nått framgång ska man kämpa hårt för att bli bättre, och aldrig se ner på dem det går mindre bra för. Beundransvärt är det med skickliga ryttare som är ödmjuka, hjälpsamma och tacksamma - en bristvara tyvärr!

Ett frö slog sig rot hos mig några veckor innan resan och har växt i mitt undermedvetna otroligt mycket. Ett steg i taget, överge inte grundplanen innan det fungerar perfekt. Börja med skritten, se till att allt fungerar, därefter gå vidare gångart för gångart. Befäst ett gott beteende, en lydig och sammarbetsvillig häst i första gångarten för att sedan ta vid i nästa. På detta sätt får man en jämn, lydig och positiv häst som älskar att göra rätt. Detta är något jag kommer köra stenhårt på framöver med Skilla.

Veckans planering ser ut enligt följande.
Onsdag: Skrittjobb ca 40min
Torsdag: Skrittjobb ca 40min
Fredag: Skrittjobb ca 50min
Lördag: Lättare jogg ca 40min
Söndag: Lättare jogg ca 50min
Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Vad kul att du gillade mitt inlägg .=)



Jag är dessutom väldigt glad att just du kommenterade för nu hittade jag ju till din blogg.Verkar finnas väldigt mycket tänkvärt skivet här hos dig.Och jag gillade verkligen ditt tänk i inlägget jag nu svarar på.

mvh/Q

2011-07-13 @ 23:31:15
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Hoppbloggen

Q; Det finns mycket bra bloggar att läsa, men det finns minns lika dåliga. Men det du skrev var helt klart bra!



Roligt att du gillar min blogg!

2011-07-14 @ 14:41:28
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback