Black and grey - kandar time !

Datum ~ 2013-10-16 | Tid ~ 01:36:09
Kommentarer (1) | Dressyr
Min kära mamma är på besök och under förmiddagen spenderade vi tid i stallet. Bästa madde dök också upp!
 
Kandar på schemat, fixade om med tränset så nu sitter Skillas monsterbling på kandaret som finaste syster Minette givit oss! Mycket stiligt och väldigt blingit, det gillar vi!
 
Jobbade väldigt metodiskt med "mias-snurr" för att lossa sidorna och även få igång aktionen. Skilla kändes väldigt lydig men lite "tafatt" till en början i passet. Hon tog inte riktigt för sig och väntade lite länge med att svara på mina hjälper utan att för den skull vara nonschalant. Detta bättrade sig genast efter lite värmning och maddes hjälp i skolorna. Höger öppna i galopp är SKIT svårt. Antingen blir det på tok för mycket så det blir en riktig "banan-öppna" eller så händer ingenting. Mycket svårt tycker både häst och ryttare.
 
I slutet kändes hon riktigt trevlig, inte "wow" men riktigt trevlig. Det sista saknades men hon får ändå 4/5 med dagens pass. Bilder och film kommer förhoppningsvis inom kort.
 
Jag har lovat er film från Sollentuna i 1.10m och eventuellt lyckas vi med att lägga in 1.20m också - 119 är spikat. Måste inhandla ett minneskort till min telefon som just nu varken kan fotografera, ladda upp eller något annat pga "fullt minneskort" älskar teknikens under ibland.
 
Filmer kommer innom kort!
Kommentarer
Postat av: Thea

va, vänta nu, är minette backman din syster? biologiska alltså?

2013-10-28 @ 07:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback