första frågan

Datum ~ 2009-08-02 | Tid ~ 23:31:31
Kommentarer (3) | Allmänt
Fråga: Hur länge får man tävla B-ponny i hoppning?
Bestämmelserna enligt TR I gemensamma bestämmelser råder följande.
För ryttare på kat A och B-ponny är den övre åldersgränsen 13år i hoppningen samt 14år i dressyr. För fälttävlan och terrängritt gäller även 14år.

Ryttare på kategori C & D för delta i ponnytävlingar i Sverige hela året dem är 18år. De under åldersgränserna gäller endast i Msv B klass eller högre då ryttaren måste fylla 10 de året.

Att tillägga för hoppningen är de nya bestämmelserna(2008) om ungponnyklasserna.
En överårig ryttare får tävla i avdelning B i hoppning med en äldre häst trots sin eller hästens överåriga ålder. 

Vid frågor, kontakta mig via bloggen eller via mejladressen!
- dessa besvaras i samma inlägg eller via mejl. Detta för att personer med liknanade frågor får ta del av svaren. Frågestunder kommer även att finnas på begäran

Kommentarer
Postat av: Lisan

Åh, jag har alltid undrat för alla säger olika, men då vet jag :)

SVAR;okej, tack så jättemkt! :D

2009-08-02 @ 23:42:42
URL: http://griseknoe.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Detta var en bra fråga att börja med eftersom det är många som är osäkra, frågetecken är till för att rättas ut! :) Men här har ni svaret för er som funderat.

2009-08-03 @ 00:08:10
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Lisan

Juste. Jag har ryttarlicens som jag registrerade med min gamla ryttarförening som jag tävlade för förut. Nu tävlar jag för en annan klubb men är fortf medlem på den gamla. måste jag lösa ut ny licens för den nya klubben ? :)

2009-08-03 @ 10:54:53
URL: http://griseknoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback