Hältutredning angående D

Datum ~ 2009-08-27 | Tid ~ 23:06:24
Kommentarer (2) | Allmänt
Idag fick jag svar från ägaren hur det gick för D efter hältutredningen. Han är behandlad holved och kotled. 1 grad halt vänster fram, och nästan 3grader halt höger fram. Dock bara orytmisk och "stel" vid longering - det andra visades vid böjprov.

Detta känns väldigt väldigt trist då han var en otroligt fin häst att rida, hantera och uppleva. Återbesök om 3 veckor, jag uppdaterar kring detta så fort jag får möjlighet. Hästen är näst intill utesluten för ett köp om ingenting förändras radikalt.

Tyvärr är ju detta rätt vanligt bland hästar att skador dyker upp vid besiktningar eller utredningar som varken köparen eller säljaren visste om. D är behandlad för inflamation i kotled och hovled och kommer att gå på antiinflamatoriskt nu och bara ta det lungt till återbesöket.
Kommentarer
Postat av: hanna

Ojdå, 3 grader halt var inte lite =(



En av mina hästar har också kotledsinflammation just nu, men hon var inte speciellt mkt halt som tur e. Ska på återbesök på torsdag.

2009-08-29 @ 12:53:08
URL: http://emeralds.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Berätta gärna hur det går för dig.! Det som oroade mig mest var den initiala hältan som visades utan att man provocerade fram någonting genom att böja ihop hästen.



Det är alltid svårt med hästar, men just nu vill jag verkligen inte köpa på mig problem.!

2009-08-30 @ 00:44:55
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback