2010 närmar sig med stormsteg

Datum ~ 2009-12-30 | Tid ~ 01:52:20
Kommentarer (4) | Allmänt

2010 innebär mycket för mig och Skilla.
Året kommer att börja med en igångsättning och uppbyggnad. Jag kommer lägga mycket fokus på att grunderna fungerar, mycket mat och träning för att hon ska växa både i muskler och i fett. För er som har sett henne i verkligheten kommer hon alltid vara en nätt modell, med betydligt större än hon är i dagsläget ska hon bli. Så en ny foderstat och ett träningschema kommer att läggas upp. Fick bra tips från Hanna då hon hoppade henne och ska lägga in det som fast träning för att nå bästa resultat.

När igångsättningen är klar kommer det börja dressyrtränas omgående. Har tyvärr inte fått kontakt med den tränare jag tänkt på i förstahand, och kommer eventuellt måste ändra min plan kring denna. Just nu är prio ett att ha en tränare som kan anpassa sig och är tillgänglig. Därefter kommer tränare att anpassas efter utbildning när allting fungerar. Till en börjar är det det av hög prioritet att tränaren har unghästvana och tid / engagemang för att hjälpa mig få en så välskolad och välriden häst från grunden.

Inhoppningen / vidareutbildningen kommer att ta fart direkt igångsättningen sker, sjävklart i takt med denna. Veckan som innebär skritt, kommer då innebära skrittjobb över bommar/cavaletti eller kring hindermaterial för att avdramatisera det hela. Därefter kommer uppgifterna att bli större och större när kondition, styrka och tanken är med.

Min älskade tränare från söder kommer tyvärr inte upp v.2 som planerat vilket ses som en stor besvikelse. Visserligen hade inte Skilla varit fullt igång för att kunna få bästa möjliga feedback, men hjälp på vägen hade verkligen inte suttit fel. Detta får vi nu skjuta på till v.6 och jag hoppas vi är mer redo då. Målet är att dyka upp, om det blir för träningen eller för konsultation efteråt återstår att se.
Kommentarer
Postat av: Pernilla - en liten blogg om min häst med mera :)

Gillar ditt upplägg, strukturerat och bra! :)

Hoppas det kommer gå vägen för er :)



Gott nytt år!

2009-12-30 @ 12:17:21
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: Anonym

Åh, kan du inte lägga upp lite bilder :D //Sara

2009-12-30 @ 22:44:01
Postat av: Hanna H

Nu har ni haft ert dåliga så 2010 blir garanterat ett topp år!



Kram/ H

2009-12-31 @ 09:25:30
Postat av: Hoppbloggen

Pernilla; Tack! Jag hoppas att det blir bra, självklart kanske jag måste ändra på något eftersom. Men att ha en första planering tror jag kan vara bra. Att ha någonting att utgå ifrån. Tack!

Hur ser era planer för för 2010?



Gott nytt år!



Sara; Jag ska självklart lägga upp lite bilder. Har tyvärr varit dålig på den fronten! (Försöker till helgen). Sen ska jag boka in fotografen som får komma och fotografera förhoppningsvis till veckan!



Hanna; Haha, ja vi får hoppas att 2010 blir ett topp år, har vi er hjälp blir det säkert super! Satsa ska vi göra åtminstone!

2009-12-31 @ 14:27:18
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback