Avslappnanade månskensritt

Datum ~ 2009-12-02 | Tid ~ 18:31:00
Kommentarer (0) | Allmänt
Gårdagen blev en lång dag med mycket hästar i fokus.

Fick en samtal från en upprörd läsare som kännt sig påhoppad i ett tidigare inlägg.
För er som följer bloggen kontinuerligt vet ni, samt för er som känner mig att jag aldrig någonsin skulle hänga ut någon. Men att skriva om det jag ogillar och misstycker i, är för mig naturligt. Att publicera någons namn, kontkatadress eller liknanade ser jag inte någon vinning i, varken för mig egen del eller för personen jag valt att skriva om. Min blogg handlar om vardagliga funderingar om hästar, hantering, träning och tävling. Där vi ryttare, människor och individer är väldigt olika. Med en blogg kan jag uttrycka mina tankar och funderingar, och för er som gillar att läsa detta - varsågod. För er som inte gör det, ska ni inte känna er tvingade att läsa om detta.

Efter att vissa oklarheter rätts ut var det dags att hålla lektioner.
Som ni vet har det mörka och tråkiga vädret dragit ner min motivation. Trasiga hästar och griniga elever har inte lättat upp stämningen betydande heller. Men snart är det jul och förhoppningsvis kan vi starta starkt och med full styrka efter julhelgerna är avklarade.

Däremot måste mina "nybörjare" få ett extra plus i kanten. Dem red utan ledare och travade i en övning igår. Första gången hela gruppen rider utan ledare, och första gången dem rider en övning alla samtidigt med trav inblandat. Blev faktiskt lite rörd, tack tjejer!

Efter lektionerna var det bara skynda sig till stallet, kvällsfodring stod på schemat. Till hjälp hade jag Emelie. Alla hästar fick komma in och få sitt kvällshö. Därefter bar det av på en månskensritt i det fina vädret. Klar himel och några minusgrader fick naturen att se sådär strålande ut. Ett långt skrittpass med mycket ventilerande och diskuterande gjorde kvällen skön och avslappnanade. Fodrade klart och snyggade till stallet innan det var dags att röra sig hemåt.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback