Efterlängtat samtal

Datum ~ 2009-12-10 | Tid ~ 22:18:48
Kommentarer (2) | Allmänt
Efter gårdagens träning måste jag nog erkänna att jag kände mig lite modfälld.
Att min häst skulle vara så grön, och att övningarna skulle vara för svåra var någonting jag inte riktigt förväntat mig eller planerat. Så efter träningarna skickade jag ett mess till en tränare som jag har otroligt förtroende för.
Under dagen fick jag svar och lyckoönskningar, under kvällen ett välbehövligt samtal.

Tränaren i fråga kommer att hålla efterlängtade träningar under våren. Som tidigare krav på utbildningsståndpunkt hos hästen måstat lega på LC-LB. Dem kraven är det långt innan jag och hästen uppnår, och därav kommer vi tyvärr inte kunna medverka under de förstplanerade träningarna. Jag fick ett lugnanade besked och lite uppmuntring.

Nu känns allting bättre och jag ser fram emot träningarna som kommer hållas i början av nästa år. Både tränar tekniken samt sällskapet av gamla och nya vänner blir otroligt roligt. Just nu kan jag knappt bärga mig inför den kommande träningshelgen som jag kommer vara fastlimmad i manegen utan häst. All information som kan tänkas vara till nytta för min eller mina elevers framgångar ska självklart insupas under helgen.

Ibland har man verkligen hittat rätt med tränare, ibland är det svårt. Denna ska jag verkligen hålla hårt om.


Ponnyn Kiara och jag på träning sommaren 2007 i Vännäs. Sammarbete mellan klubbarna(Vännäs,Stöcke,URF,SURF) med gemensam tränare från Skåneland.
Kommentarer
Postat av: Evelina

vilken tränare är det :)?

2009-12-10 @ 23:15:22
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Tomas Hammar!

C-tränare från Skåneland som har tävlat SM i fältävlat, coachat ponnylandslaget och tävlat framgångsrikt själv.

2009-12-11 @ 14:03:44
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback