Horze öppning!

Datum ~ 2009-12-03 | Tid ~ 21:20:18
Kommentarer (3) | Allmänt
Idag var öppningen på Umeås nya hästsport butik - Horze!
Var på öppningen med två goda vänner, Emelie och Emily. Trevligt med julfika och en öppen och fräsh butik. Mycket varor och välsorterad butik gav ett trevligt intryck.

Tyvärr hittade jag ingenting av större intresse, eller så stort intresse att pengarna räcker till. Ett schabrak och en luva ska inhandlas när allting finns i butik och tillgängligt. Luvorna var restade så jag måste invänta så att matchningen fungerar som planerat.

Höll lektioner för två elever idag vilket gick ganska bra. Dem är väldigt duktiga och galopperade utan stigbyglar! Jobbade med halvhalter, ställning och inverkan på hästen vilket är nyttigt och ger trevliga resultat.

Därefter blev det stallet och ta hand om hästen. Hon fick en ny grimma då min andra, som jag nämnde vandaliserades. En ny med ludd som hon var otroligt snygg i. Hoppas att den inte blir smutsig snabbt och håller sig fin och luddig. Hästen fick vila idag, hoppas på snö till helgen för att rida ordetnligt. OM inte annat planeras två dagar av skrittjobb med fokus på stöd och ärlig bjudning. Att jobba med bjuning inför hoppning på marken utan bommar, hinder och annat främst i skritten är otroligt svårt men väldigt nyttigt. Min träningsvecka i Skåne förra sommaren fick mig att öppne ögonen för detta träningssätt. Får man till bjudningen i skritten blir resterande ridning mycket lättare och betydligt mjukare.

Här kommer en bild på den nya grimman och en bit av Skillas box!

Ni får även en känsla hur stallet ser ut med sin svart/gröna inredning. Snyggt enligt min åsikt!


Kommentarer
Postat av: sara

jättefin blogg :)

2009-12-05 @ 22:12:45
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Ronda.blogg.se- Utrustning, Tips, Skötsel, Tankar och Funderingar, Träning/Tävling och Ridsport, allt för dig och din häst!

Jag brukar inte hitta något på Horze, vet inte varför men de har nästan aldrig något i min smak :/

2009-12-07 @ 23:37:44
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Sabina: Nej jag var där bara en snabbis på öppgningen. Hittade ett snyggt schabrak och en matchande luva som jag väntar på spänt! Däremot var jag väl inte överdrivet blåst av stolen! Smaken är som baken! Tyvärr har vi inte så mycket att välja på här i Norrland. Vi får beställa om vi ska ha något extra!

2009-12-08 @ 01:37:18
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback