Klippning av storhäst

Datum ~ 2009-12-16 | Tid ~ 20:31:11
Kommentarer (0) | Allmänt
Morgonen blev tidigare än det senaste mornarna då en klippning av en storhäst var inbokad. Passande nog stod hästen bara 7min bilväg från mitt hem vilket var väldigt smidigt och bekvämt.

En halvklippning av hästen var beställningen och resultatet blev mycket bra. Hästen var inte överförtjust i vår idé om klippning med skötte sig ändå med godkänt resultat. Skeptisk men lugn och skötsam. För en vanligtvis lättskrämd häst som tidigare haft dåliga erfarenheter av klippning är jag väldigt nöjd med uppförandet. Förhoppningsvis är ägarna nöjda och får se bättre resultat när dem vistas i ridhuset. Lite mer ork och lite mer kondition samt en något torrare häst.

Nöjd med resultatet och hoppas att fler klippningar dyker upp snart. Än så länge tycker jag det är riktigt roligt att klippa, frisera och fixa hästar så att dem får visa sig från sin bästa sida!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback