Skrittpass på halkan

Datum ~ 2009-12-08 | Tid ~ 01:54:22
Kommentarer (6) | Allmänt
Timmarna i stallet idag fylldes med allt ifrån städ till stallskötsel och extrahäst.

Det vanliga stallpysslet och skötseln av hästen gjordes i vanlig ordning. Extra på dagens schema blev hästen Chan. Hans mat, box och liknanade samt min egen. Hade trevligt sällskap i stallet idag av Emelie. Hon hade två hästar att rida så medan jag fixade med stallsyslorna så red hon ut med häst nummer ett (Bavaria). En lång tur så tiden jag fick över blev städning för fulla muggar. Nu är stallskåpet rensat och jag har tokletat mina senskydd utan större lycka. Så båda skåpen är tillsnyggade och rengjorda till min lycka. Äntligen ser det lite snyggt och prydligt ut. Tyvärr har jag på tok för lite hängare till mina träns, extragrimmor och grimskaft. Detta ska sjävlklart åtgärdas omgående och jag lägger ut bilder på skåpet när allting är på sin plats.

Skrittade ut med Emelie och Zimone när resterande stall var snyggt och prydligt, kände mig riktigt duktig. Zimone är en 20årigt fuxsto som fortfarande inte sett sina bästa dagar. En pigg och vaken dam som visade upp sig från sin bästa sida. Ett bra sällskap till Skilla som vanligtvis skrittar ifrån lill-Bavvan.

Underlaget = isbana så endast skritt var tillåtet till min och hästens besvikelse. Passade på att prova Kiaras gamla pullarnosträns med applemouth bett. Att döma av uppförandet gillade hon verkligen inte bettet. Hon var orolig och sökte sig inte alls varken till handen eller till bettet utan kastade otåligt med huvudet. Tåls att prova igen men ingenting att hoppträna på för Buster. Då kör vi på det gamla vanliga för att minimera faktorerna för kaos. Däremot kommer pullarnostränset att användas för att matcha den svarta sadeln. Epic fail är verkligen inte OK. Främst inte på en träning.

- För er som känner mig och träffat mig. Ja jag är väldigt väldigt nervös inför hoppträningen. Löjligt nervös. Vet inte hur jag ska bete mig, klä mig eller uppföra mig. Att tillägga är att jag och Skilla endast ska vara med på framridningen eftersom hon fortfarnade är väldigt grön och ny när det kommer till hoppningen. Sjävlklart kommer jag följa hans råd och det återstår att se hur hon reagerar och uppför sig.

Imorgon är planen att skritta till ridhuset för att trava och galoppera av hästen inför träningen på onsdagen. Kort och lågintensivt jobb står på schemat. För att låta henne springa av sig men samtidigt vara fullt fokuserad på träningen och ha mycket energi kvar är planen att skritta till ridhuset, trava och galoppera kort stund för att sedan skritta hemåt. Hur planen går att genomför återstår att se.

Utlovade bilder från julmiddagen - tyvärr till er besvikelse. Kameran blev kvar i bilen och uppskattades inte att tas fram under middagen tyvärr. Däremot ska jag försöka få mig en fotograf och en videofilmare inför träningen på onsdag. Måste få allting dokumenterat då det blir vår debut. (Ja jag är något nojig och överexalterad)
Kommentarer
Postat av: Hanna

Träningen kommer att gå så fint :) Jag tänkte faktiskt masa mig in å kika :)

2009-12-08 @ 11:01:13
URL: http://hannaforsberg.blogspot.com/
Postat av: Therese

Ja de är sant, du skulle kanske vilja rida för någon utländsk ryttare?



Rider själv för Micke (Lotta när Micke är iväg) och tycker de är riktigt bra :D

2009-12-08 @ 13:46:00
URL: http://hobbyryttaren.blogg.se/
Postat av: Sandras Riddagbok

Sv: Jag bor några mil norr om Stockholm.



Ja det är alldeles perfekt. Jobbigt för dig. Ja! :)

2009-12-08 @ 21:52:12
URL: http://sandrasriddagbok.blogg.se/
Postat av: Erica

Hej. Vem tränar du för? Hur nära bor du ridhuset eftersom du ans skritta dit ?

Fin blogg =) kika gärna in på min... MVH / Erica

2009-12-08 @ 22:02:12
URL: http://ericasjostrom.se
Postat av: Hoppbloggen

Tidigare har jag tränat för Mia Pettersson i dressyren och Elisabeth Andersson i hoppningen. Samt månadstränare - Micke Larsson (d) och Tomas Hammar(h). Just nu står jag utan tränare och hoppas detta löser sig mot våren. Har en månadstränare på lut i både dressyr och hoppning. Eventuellt en hopptränare för veckoträning och då återstår bara dressyrtränare.

2009-12-09 @ 00:15:21
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Hanna; Haha, ska du se oss flänga runt är det bäst du är i tid. Kommer nog bara medverka på framhoppningen! Förmodligen inte så mycket att se! (från vår sida)



Therese; Jag skulle inte utesluta en utländsryttare. Svenskar rider väldigt svenskt och ibland är vi kanske lite insnöade. Roligt med omväxling och utbyte långt bort ifrån. Jag önskar jag får möjlighet att rida för Micke och Lotta framöver. Än är vi inte igång men till våren skulle det vara toppen!



Sandra; Stockholm har ju inte samma "ishalka" som vi i norrland. Men kallt och blåsigt kan jag nog tänka mig !

2009-12-09 @ 00:18:32
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback