Tur i oturen

Datum ~ 2009-12-28 | Tid ~ 23:45:49
Kommentarer (2) | Allmänt
Som jag skrev tidigare har jag varit dålig på uppdatera då det varit väldigt lugnt på hästfronten.
Sjukdommar, julhelger och annat har lagt vanlig hantering och stallsysslor på "viloläge".

För er aktiva läsare kontaktade jag en veterinär angående en tappad söm i Skillas sår.
Efter samtalet kunde jag lättat andas ut. Så länge såret var fint och rent kan den bit som spruckigt läka sekundärt.

Lördag och söndag var det morgonutsläpp på schemat.
Lördagens utsläpp slutade i katastrof, därav det dåliga bloggandet under helgen.

Efter en snabb vända i stallet med alla hästar utfodrade spurtade jag ut med en efter en i hagarna.
Kände mig riktigt sportig, joggade uppför backarna när hästarna var avlämnade i hagarna för att hålla tempot uppe.

Sen var olyckan framme, denna gång - för min del.

Som jag nämnt tidigare i inlägg har vi en häst som lider av någon typ av "damp" och koncentrationssvårigheter. Vanligtvis sköter han sig OK ändå, men denna morgon var sjävklart ett undantag.

Efter att ha kastat sig ut genom två boxar stressat i stallgången var det dag för att passera dörren. Som vanligtvis kan ske med ett litet skutt för att senare stanna av ledde till något helt annat.

Skuttet kom, jag var beredd och stod på tryggt avståd med ett grimskaft som löpte. Därefter sticker hästen iväg i fullfart - vilket jag inte alls var med på. Att tillägga var att min arm var fullt utsträckt, mina mänskliga instikter spända att hålla i grimskaftet vilket orsakade ett ordentligt ryck. Jag hörde en smäll sen kom den ofantliga smärtan. Hästen var lös, lycklig och brallande, jag svimfärdig av smärtan i min axel.

Så ursäkta mig, men idag är första dagen jag haft användbarhet i min högerarm och därav varit dålig på att uppdatera på bloggen. Tur i oturen att min armskada hände precis under Skillas vila måste jag nog säga.

Medicineringen av min häst är slutförd. Nu återstår bara rengöring av såret till söndag därav är det dags att plocka bort stygnen. Förhoppningsvis kan vi göra detta själva.

Återkommer efter morgondagens träning för Ines och Melody!
Kommentarer
Postat av: Hanna

Men guud, nu får du ju börja ha lite flyt!

Stackare :S

2009-12-30 @ 00:00:01
URL: http://hannaforsberg.blogspot.com/
Postat av: Hoppbloggen

Ja så väldigt mycket flyt kan jag väl inte påstå att jag haft. Men samtidigt, jag satsar på framtiden den kanske blir topp topp! Jag hoppas det iaf. Bara jag får komma igång med träningar och annat ska det nog bli toppen. Inte alla som har en snygg häst som jag! Bara det är ju en fröjd, sen ska nog resterande lösa sig bar vi får vara friska.!

2009-12-30 @ 01:08:04
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback