Mixa och matcha

Datum ~ 2009-11-05 | Tid ~ 01:15:39
Kommentarer (4) | Allmänt
Stallet idag gick väldigt fort!
Tiden rusade iväg och helt plötsligt blev det bråttom.
Efter att ha putsat lite på hästen, lindat ben och snyggat till det som måste snyggas till inför en fotografering var det ju ett projekt i sig att få alla bilder, stillastående ridande och uppställda. Resultatet lovar jag att dela med mig av snarast möjligt. (Har inte sett bilderna själv.) Charmig är hon åtminstone och förthoppningsvis får man med hennes skönhet på bild också. Matchad var hon med blåa lindor, schabrak och blåa ridbyxor var pricken över i:et på ryttaren(mig).

Lektionerna gick riktigt bra, trots att det var ett mixande och matchande för att få hästlistorna att bli någorlunda jämna och passande för de elever som skulle rida. Övningen fungerade bra, utvecklade den lite efter eleverna och hästarnas dagsform för bästa resultat med nöjda elever. Hästarna skötte sig bra och eleverna var duktiga. Roligt att se stor skillnad på dem jag var hårdast med angående sits och hållning för än bättre inverkan.

Ibland vill man bytlåna för bästa resultat på ridskolans elever och hästar. Sjävklart vill man ha det bästa själv, men detta är dock en omöjlighet. Däremot kan jag gladeligen meddela att jag får träna dessa stjärnskott till elever under flera tillfällen stundtals.

Att se unga ryttare med grym potential för en riktigt duktig tävlingsryttare, utbildare eller bara motionär är en fröjd för ögat och lite uppskattning som instruktör. Med den kunskap man har, ta dessa elever vidare i utvecklingen för att ge en så bra grund som möjligt för framtida hästintresse är fantastiskt. Vissa dagar lyfter det med än andra, men att se dem med talang är otroligt lyftande.

Sitter och klurar på en artikel som jag ska försöka släppa imorgon om tiden tillåter. Håll koll för att senare komentera och starta diskussion, ämnet är väl omtalat sedan tidigare.
Kommentarer
Postat av: Emily

Börjar bli nyfiken på bilderna nu :)

2009-11-05 @ 11:57:32
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Bilderna kommer så fort fotografen har tid att skicka dem till mig. Förhoppningsvis under dagen, senast ikväll! Jag är minst lika spänd :)

2009-11-05 @ 12:31:15
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: mems

är det mina elever som är stjärnskotten? :) några speciella du syftar på?

2009-11-05 @ 13:03:48
URL: http://livetmedella.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Nog finns det några av dina elever som är riktigt duktiga! Främst otippade sådana ! Syftade faktiskt rent generellt, har några själv, finns några på onsdagar, måndagar och torsdagar också! Resterande kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte sett dem rida.

2009-11-05 @ 14:25:34
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback