Underbar känsla

Datum ~ 2009-11-03 | Tid ~ 00:25:52
Kommentarer (2) | Allmänt
Stallet fick ta tid idag, och om det är någonting jag gillar så är det lugnet som finns där. Trevligt sällskap, stallsyslor och hästar är något som verkligen får mig att slappna av.

Förändrade foderstaten något då hon tydligt har ett överskott på protien, ändrades direkt och förhoppningsvis ger det resultat snabbt. Om inte annat, får jag börja byta ut ett mål ensilage mot hederligt hö för att få tillbaka de torra fina benen som hon ursprungligen har. Idag kändes hon något svampig (överdrift) men är man petig duger inte OK utan allt ska vara mer än perfekt.

Min tidigare ovisshet släppte idag vilket kändes skönt.
Läste man mellan raderna kunde några av er kanske förstå att jag inte trivdes med känslan i lördags när jag red. En viss ojämnhet kändes och syntes vilket idag var som bortblåst. Förmodligen har hon sprungit lite i hagen eller något liknanade. Inte alls oväntat då hon fortfarande anpassar sig i sitt nya hem.

Ridtur idag med Emelie och Linnéa vilket var mycket trevligt. Otroligt bra uppförande, mjuk och fin i sidorna samt väldigt trevlig i munnen även i traven. Stora framsteg och känslan var underbar. Fortsätter vår utveckligt på samma spår som nu kan jag bara drömma om hur fin hon blir längre fram. Trevligt temperament och otroligt bra känsla. Orken börjar komma tillbaka och jobbade ihop henne i travens samt lite högre form bara några korta sträckor för variation och vidareutveckling av muskler.

Både i stallet och vid uppsittning skötte hon sig otroligt bra och den lilla träning vi haft har verkligen gett resultat. Stjärnuppförande och otroligt lättlärd, längtar verkligen till nästa steg.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Vad kul att det känns så bra :D

2009-11-03 @ 17:22:12
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Det känns faktiskt otroligt bra, bättre än jag förväntat mig!

2009-11-03 @ 22:58:17
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback