Uppskjutet stallpyssel

Datum ~ 2009-11-06 | Tid ~ 18:22:14
Kommentarer (3) | Allmänt
Som planerat åkte jag med mamma till stallet för att fixa och dona med utrustning och liknanade men fick snabbt ändra planerna. Underlaget var OK längst vägarna men på ridbanan riktigt bra. Då jag blivit utkallad på jobb under lördagen så bestämde jag mig snabbt för att rida idag och låta henne vila lördag-söndag. Att lägga till i mitt beslut var sällskapet på ridbanan och någon att diskutera med under ridturen. Lilla Rocky och Therese blev mitt sällskap, ett bra sådant.

Stallpyssel och smörjning av saker får vänta till helgen. Förhoppningsvis hinner jag med det imorgon effter jobbet. Om inte annat så får jag helt enkelt ta mig tid här snart. Stallpysseldagar är ett måste för att hålla utrustning och prylar i bästa skicka och därmed ha fungerande utrustning.

Passet idag blev på ridbanan.
Idag var egetnligen första gången jag fick rida igenom min häst, böja, ställa rakrikta och jobba henne ordentligt. Plus för ett bra uppförande och en OK mun, det blir bättre och bättre. En mjuk och stabil häst i skritt och trav samt det flesta omställningarna belönades med att få galoppera lite i slutet. Åsådarna blev paff över hennes gång och vägvinst per språng vilket jag nämnt tidigare - är långt över medel. Roligt tyckte hon det var och lite glädjesprång blev det allt! Helt okey då hon skötte sig bra omgående när lyckan var visad! Riktigt roligt pass som avslutades med att skritta av länge och tipsa min ridkopis om tricks för b-ponnyn.

Hästen var nöjd och därefter åkte vi förbi Pegasus och kollade grimmor. Kan inte bestämma mig om det är smart att köpa en med ludd eller inte. Det är mysigt och snyggt men inte lika charmigt när det är smutsigt och brunt kankse. Tåls att tänkas över, återkommer till butiken senare i veckan för andra saker som ska inhandlas. När vintern kommer måste vi ha införskaffat oss ett vintertäcke med hals så att tussen inte fryser.

Sitter och funderar ut nästa artikel så att ni läsare kommer till en diskussion.. Tips?
Kommentarer
Postat av: matilda

Kanske detta med doping?

2009-11-06 @ 20:00:16
URL: http://farrix.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jag längtar efter en film på din stjärna :D

2009-11-07 @ 00:54:07
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Skulle det vara av intresse att se försäljningsvideo?



Ang. doping är jag tyvärr inte så insatt i ämnet, men ge mig några dagar ska det vara möjligt att knåpa ihop något! :)

2009-11-07 @ 01:08:15
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback