Uteritt med inslag av miljöträning

Datum ~ 2009-11-23 | Tid ~ 21:07:54
Kommentarer (0) | Allmänt
Dagens planering och uteritt med Johanna följde något så när enligt planerna. Vi kom iväg något senare, då jag fick ett telefonsamtal av en sjukling till stallkompis som låg hemma. (Krya på dig och bli frisk, vi vill ha sällskap ute i skogen och ridhuset!)

Uteritten gick riktigt bra och uppförandet från Skillas sida var otroligt bra. Trots att Chan var något skvättig och pigg skötte hon sig exemplariskt. Var ovanligt lyhörd och höll koll på hästen med mindre koll. Anpassade tempo och visade prov på stabilt och tryggt temperament.(++)

Vi tog oss längre bort än Johanna vanligtvis vågar sig och passade på att miljöträna hästarna främst Chan på anläggningen. Han fick promenera in i vattenspiltan och ta sig en titt samt några varv på ridbanan. Ridhuset red vi i ca 10min oeffektivt och därav började vi bege oss hemåt. Trava över två bommar lyckades vi med och hon skötte sig riktigt bra. Lite mycket överskotts energi som vi snarast måste göra oss av med, innan hon sparar på mer resulterade i några luftsprång. Hoppas på sällskap imorgon och en piggare Emelie förhoppningsvis som rider med oss så Skilla får galoppera av sig något. Om inte annat, ska jag höra mig för med skötaren Dessiré.

Eventuellt kommer tandläkaren ut imorgon vilket avgör hur våran dag och vecka ser ut ganska ordentligt. Förhoppningsvis gillar han hennes tänder och behöver inte justera så mycket, om inte annat har jag planer på att rida henne trots justeringarna men sjävklart bettlöst. Detta uppdaterar jag mer om kring veterinärbesöket imorgon när jag fått veta om det blir av tisdag eller onsdag.

Stolt över hjärtat idag, uppförandet var på topp trots nytt sällskap och mycket störande moment skötte hon sig exemplariskt. Dagsformen för mig bestod av träningsverk från gårdagens hoppning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback