Fler hästar avklarade

Datum ~ 2009-10-04 | Tid ~ 16:46:21
Kommentarer (2) | Allmänt
Har läst alla mail och svarat på dem av intresse. Därav en mycket intressant 2006a som har kommit en bit i sin utbildning. Ställer mig fortfarande frågan om det är en så pass ung häst jag vill ha. Svaret har jag inte än.
Otroligt snygg och löshoppar väldigt bra, stam att tala om och bra exteriör.

De andra mailkontakterna jag fått, har tyvärr inte svarat på mina förfrågningar.

Tog även kontakt med försäljaren till 2004an som inte hade tid att ta samtalet igår kväll. Hästen verkar ha bra potential att bli fin, men det krävs väldigt mycket grundjobb och är endast grundriden. Löshoppad och skuttad väldigt lite uppsuttet. Efter i sin utbildning och kräver därför mycket bacis ridning under en längre tid. Film skulle ordnas inom de närmsta dagarna för att få en större känsla om vilken typ av häst det är. Försäljaren var väldigt ärlig och otroligt trevlig (++). Med det grundjobb som krävs för denna häst, känns långt ifrån vad jag söker hos en femåring. Hästen ligger snarare på utbildningsnivå för en sen 4åring. Därav känns det klokare att köpa en 3åring som presterat liknanade i hoppningen men omusklad i tid och pengar.

Provade även att ringa på en otroligt vacker svart 2003a som tyvärr var såld.

Resterande hästar som låg på Prio1 sågades av Jennifer, därav uteslöts telefonkotakt. Har mailat på en Prio1 häst som tyvärr inte gick kontakta via telefon och hoppas att det kan vara av intresse.

Sen krävs det att ta kontakt med försäljningsstall för vidare letande. Drar mig för detta då kraven är höga, otroligt höga och utbudet väldigt lågt. Kanske borde man vinna på lotto först?
-Evelina-
Kommentarer
Postat av: Sprallan

Intressant blogg! :)

2009-10-04 @ 19:16:55
URL: http://busponny.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Tack! Roligt att du gillar den.

2009-10-05 @ 16:08:38
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback