Godkänd

Datum ~ 2009-10-13 | Tid ~ 00:06:25
Kommentarer (2) | Allmänt
Fick utlåtande av min dressyrtränare om fuxen. Hon ställde några frågor som jag svarade på, med eftertanke. Men det kändes bra, och tro det eller ej så fick hästen GODKÄNT. Min dressyrtränare är utbildad domare och har ett otroligt gott öga för exteriör och ben. Så ett godkänt av henne, sker inte allt för ofta. Detta gav mig sjävklart lite mer självförtroende.

Har även en nära bekant som varit inom hästvärlden i alla tider. Som köpt hästar, med olika resultat som även följt min utvecklig i hästvärlden och är väl medveten om hur svårt det är att hitta rätt. Att hitta en häst som uppfyller alla krav, är hel och frisk och som har potential att bli riktigt fin, sådant brukar hon ha bra känsla för. Även hon gav OK och hoppas att det blir just denna häst som kommer hem till mig inom en snar framtid.

Min goda kontakt och perfektionist i det mesta Jennifer, har även godkänt hästen. Även rekomenderat ett köp, då hon gillade typen och hästens utstrålning och energi.

Diskussionen med min mamma började idag. Visstt är framtiden oviss då inkomsterna är ostadiga, men någonstans måste jag se möjligheterna. OM inte annat går får jag falla för grupptrycket och bli telefonförsäljare. Dock har jag ett eventuellt jobberbjudande med 9timmar i veckan som är av stort intresse. Lite krångel med tid och transport, men allt går. En häst vill jag ha, så detta måste vi göra klart.

Samtalet till försäljaren kommer att ske imorgon, efter samråd med min mor. Därefter hoppas jag på bästa möjliga utgång och ett lyckat besked att uppdatera med imorgon.

Håll tummarna!
-Evelina-
Kommentarer
Postat av: Evelina

Kan du ine visa film ? :) Var kommer hästen ifrån ? :D

2009-10-13 @ 10:07:02
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Självklart kommer en film publiceras så fort mer är bestämt. Läs nya inlägget för mer uppdateringar. Detta blir väldigt spännande. Skulle det vara uppskattat om jag publicerade en bild?

2009-10-13 @ 13:47:12
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback