Tacksam

Datum ~ 2009-10-07 | Tid ~ 01:40:47
Kommentarer (0) | Allmänt
Jag är otroligt tacksam över alla läsare som kontaktat mig. Med tips på annonser, peppning och allt annat som varit till stor hjälp. Ni är guld värda.

Fick ett telefonsamtal idag av min kontakt i Skåne. Vi pratade fram och tillbaka och hon sa sitt om vilken typ av häst hon tycker skulle passa mig. Vi är inte helt överrens, men jag förstår absolut hennes resonemang. Hon skulle ta kontakt med en tränare som importerar från Irland och se om han hade någonting passande. Hon sa dock att mina krav är väldigt höga. För den häst jag beskriver kostar mer än den budget jag har. Visst har hon rätt där. Men hon har endast kollat det helt färdiga hästarna som redan presterat bra och är "topp" hästar. Som ni läsare vet, har jag inte samma krav. Att rida Junior SM skulle vara en dröm. Men inte med den häst jag köper nu, och att rida SM någonsin, är förmodligen bara en dröm. Det viktigaste är att hitta någonting roligt, och som passar på min nivå.

Har fått ett mejlsvar och bild på en säljare som kontaktade mig tidigare. Hästen är mycket snygg. Född 2003 och inte presterat speciellt mycket. Väntar på svar på mina frågor ang. temperament, hantering och mer grundridning och liknanade. Vart han ligger i  sin utbildning samt fler filmen. En häst som kan vara av intresse till ett lagomt pris. Dock dröjde hennes svar sen hon konaktade mig men jag hoppas att det går fortare den här gången.

Ägaren till den snygga 00an mejlade idag. Tyvärr meddelande jag henne om orytmen jag upptäckt bak. Förhoppningsvis ser hon den, och kan utvärdera och gå till botten med röreslestörningen. Kanske är det något muskulärt och ingenting farligt. Skulle överväga ett köp av den hästen OM den går igenom en besiktning equiteraput och en röntgen och får en förklaring för sitt beteende. Den är snygg och väldigt lovande.

Hittat 3 alternativa hästar ikväll. En 2003a som snabbast svar var via mail så jag skickade några rader och lämnade mitt telefonnummer. Har dem inte svarat, ringer jag imorgon. Fux sto med mycket utstrålning och perfekt typ. Kan vara av stort intresse, och något för framtiden. Utseendemässigt passar hon perfekt i smak.

De andra två alternativen är 2004or. En grundutbildad valack och ett mer världsvant sto med tävlingserfarenhet. Stoet på annonsen faller mig mer i smak, men ska ta kontakt med dessa ägaren under morgondagen för mer information. Nu håller vi tummarna och att hästen med stort H fortfarnade finns där för mig.

-Evelina-
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback