Tappat hoppet om att finna hästen med stort H

Datum ~ 2009-10-05 | Tid ~ 23:39:50
Kommentarer (4) | Allmänt
Läst igenom fler annonser idag. Visst finns det mycket hästar till salu, men inga av större intresse. Satt och diskuterade med en vän till mig som tävlat mycket själv om hästarna som finns till salu. Vi är ganska inne på samma typ av häst och hon hjälper mig att leta. Däremot, fanns det inte så mycket att hitta. Något fel är det på dem vi hittar. Många av förslagen hon gav, har jag redan kollat upp och av någon anledning strukigt.

Hittade en otroligt lovande häst idag, allt lät bra. Felen som fanns var acceptabla. Den lät som en Evelinahäst i temperament och sätt vilket kom som en gudasänd gåva. Filmen var över förväntan. Stammen är bra, har ett syskon som tävlas på MSV nivå i Umeå och som jag tidigare avundas. Tänka sig att jag kanske skulle bli stolt ägare av en syster. Tanken var verkligen för bra för att vara sann. Inväntar fortfarande fler bilder på hästen. Lättare kommer det inte bli med dem. Något i min maggrop gjorde mig orolig. Så jag kollade på filmen igen, granskade, synade och upptäckte det. DÄR, det där hemska felet. Även den här hästen verkar ha något störande i bakpartiet.

På två dagar har jag sett 3 filmer på hästar av intresse. Alla tre har gått bort just pga bakbens stelhet eller orytmiska rörelser. Så tyvärr, även denna gång går modet i botten om att jag överhuvudtaget ska hitta mig en häst.

-Evelina-
Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag förstår satt det känns tyungt, men det är bättre att vara för nogrann i sökandet efter häst..

Vad söker du i för prisklass, och kan du tänka dig att köpa någon från annat land ?

2009-10-06 @ 07:46:10
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Marre

Är det unghästar du kikat på kan det juh ha att göra med att dom tappar takten pga obalans tex på böjt spår?

2009-10-06 @ 10:49:15
URL: http://prima.blogg.se/
Postat av: memsipems

jag ar allvarligt övervägt att lägga av med hästar just för att dom alltid är skadade. om ella blir skadad längre tid tror jag med största sannolikhet att jag gör det, tyvärr. men hjärtat kan bara klara en viss påfrestning, sen blir det för mkt..

2009-10-06 @ 11:10:40
Postat av: Hoppbloggen

Evelina : Det känns verkligen jätte jobbigt! Ja, noggrann är jag verkligen! Ska jag köpa häst ska det vara något bra, och framförallt friskt. Något som är roligt och som har någon framtid. Import är absolut tänkbart, har dock inte hittat någon super leverantör. Kring 70 har jag väl sagt, dock är det för en mer färdig häst, sen minskar priset med ålder och utbildning. Men där ikring.



Marre: Den var 00a så inte speciellt ung. Och visade orenheten på rakt spår och i galoppen. De andra var stel, inte halta. Tänk dig typ spatt-häst?



Memsipems: Förstår precis hur du menar. Men samtidigt går det inte vara utan dem. Man behöver dem för själen. Vad ska annars glädja en alla tunga dagar?

2009-10-07 @ 01:14:07
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback