Drömhästen

Datum ~ 2009-09-24 | Tid ~ 06:19:12
Kommentarer (0) | Allmänt
Fler svar från försäljare och ägare till 2003or. En del av intresse, andra mindre intressanta. Var även tvungen att ta kontakt med försäljaren av den fina 2003an som hade historik som jag tyvärr inte törs satsa på. Det känndes väldigt tråkigt, då hästens temperament och färdigheter är precis det jag söker.. Detta berättade jag sjävklart för försäljaren, och förhoppningsvis får dem kanske in någonting liknanade.

En av de tidigare 2006or som jag kontaktade fick jag sent svar av idag. - Stor potential och någonting att räkna med till 4års championaten. Goda gångater och ett perfekt temperament, sjävklart långt över min budget och redan flera intressenter.

Den bruna 2006an som jag tidigare skriv om, har ryttaren meddelat att hon ska kontakta ägaren för löshoppning och lasträning på min begäran vilket sjävklart är av intresse. Dock har jag nämnt att priset är över acceptabelt, men att jag kontaktar dem när jag kommer hem till Sverige, om intresse kvarstår.

Har fått svar angående guldfärgat sto f.2003 mer detaljerat till min förtjusning. Hästen beskrivs som otorligt rolig, med mycket positiv energi och stor potential för tävling och träning. Passande nog har ägaren INTE bråttom att sälja, då hon trivs bra med hästen och berättar att varje ridpass är roligt. Hon försökte skicka bilder som till min besvikelse ej fungerade, väntar på nya bilder imorgon som förhoppningsvis fungerar. Detta kan bli spännande. Vilken utbildningsståndpunkt hästen har i hoppningen är oklart, vetskapen ligger om att den är regelbundet löshoppad innan betet, ej därefter. Sparsamt tagen, av vilken anledning lite oklart men ska självklart kollas upp. Återkommer när jag fått mer svar.

En läsare och mycket god vän tipsade om ett annat fuxfärgat sto f.2003 som kan vara av intresse. Mycket snygg typ med bra fransk hoppstam. Sparsamt tagen och inriden som 4,5åring därför ej hoppad bana högre än 90,100cm men löshoppad 140cm. Bra gångarter med mycket utstrålning. Håller tummarna för ett svar imorgon, eventuellt med fler bilder samt film. Hästtypen är otroligt snygg och passar perfekt för en mindre ryttare som mig.

Det som förvånar mig är alla dessa 2003or som endast är grundridna. Knappt hoppade uppsuttna eller löshoppade. Väldigt konstigt att man väljer att rida in hästen otroligt sent, sen vänta väldigt länge med att hoppa in dem. - Egna erfarenheter och resultat med hästar som rids in / hoppas sent, positivt/negativt? Sjävklart är det bra att hästarna är sparsamt tagna och inväntade växtperioder, men samtidigt vill man ta vara på hästen under dess bästa år. Kom gärna med synpunkter och erfarenheter.

Fick även höra talas om drömhästen idag. 5åring som tävlat 115cm utbildad LA dressyr. Klockrena byten, väl riden för sin ålder. Löshoppad 140cm samt goda gångarter. Hannoveranare med god stam. Självklart långt över den budget jag har, men drömma får man alltid göra.

Uppdaterar så fort jag fått något svar eller hittat något intressant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback