Tillkallar hjälp från tränare

Datum ~ 2009-09-23 | Tid ~ 01:30:18
Kommentarer (0) | Allmänt
Uppdatering från Costa Rica


Uppdateringar angående 2003orna som jag tagit kontakt med samt 2006an (brun valack).
Ägaren till den bruna valacken med god stam född 2006 försöker övertala mig att hästen har god potential och ska kunna bli en bra hopphäst på pappan har bra stam. Men som jag skrev tidigare, har den varken löshoppat eller hoppat under ryttare och har nu fylttat hem till ägaren, där dessa saker är omöjliga att göra. Detta kändes väldigt tråkigt, men som hoppryttare måste jag faktiskt tänka efter och köpa något som är tillämpat för vad jag ska göra. Visst kan det blir bra, men att ha unghästar som jag nämnt tidgare, är alltid ett risktagande. Lite mer kött på benen vill jag faktiskt ha, främst då det handlar om mycket pengar just för den hästen.

Angående 2003orna som jag kontaktat, en mycket lovnade har jag fått svar från. Den ena är endast grundriden och reds in våren 2009. Så den är absolut inte aktuell då detta skulle vara som att köpa en hund som inte var uppfostrad och betedde sig som en valp. Lite tråkigt då den hästen annars hade varit ett kap förmodligen. Det bekymrade mig även att ägaren skrev att den var väldigt speciell att rida. En mycket tuff och orädd ryttare sökes. Sådana problem vill jag absolut inte dra på mig, även om jag väljer att köpa någoting yngre.

Vidare till den lovande 2003an. Detta är ett fuxsto med perfekt temperament. En nära vän till mig har en precis likadan d-ponny som jag under längre tid beundrat. Det var lite bra för att vara sant för att jag skulle hitta en likadan storhäst. Som debuterat 120cm med ett nedslag och endast 6år. Sjävklart uppstod det oklarheter som kräver sig en funderare. Tidigare historik som jag har egen erfarenhet av avskräcker mig ordentligt. Så förmodligen är även denna häst utesluten.

Så därför väljer jag att tillkalla hjälp av en mycket nära tränare till mig. Han har varit med under hela min utveckling med Kiara och vet hur jag fungerar som ryttare. Förhoppningsvis har han någonting eller vet av någonting som skulle passa mig. OM inte annat får jag söka hjälp på annat håll. För er rastlösa själar eller ni som har bra kontakter och vill hjälpa till att förmedla en häst är jag väldigt tacksam för all hjälp som går att få. kanske vet ni av någon bra hästförsäljare, importfirma eller någon privatperson som själer fina hästar? Kontakta mig antingen via gästboken eller ta kontakt via mejl, den kollas dagligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback