Att avsluta en dålig dag på topp

Datum ~ 2010-04-01 | Tid ~ 13:56:45
Kommentarer (2) | Allmänt
Förlåt för den sena uppdateringen men jag har tyvärr inte haft tillgång till någon dator eller något internet.
Här kommer lite uppdatering om vad som hänt det senaste dagarna, övningen från tisdagens hoppträning uppdaterar jag med ikväll.

Tisdagens "ville-inte-stiga-upp-ur-sängen-dag" bestod av massor av ovanligheter.
Började dagen med att åka ut till stallet innan lektionerna vilket gick bra (första bra saken för dagen).
Åker vidare till jobbet för att bli tillrättavisad över mina val av hästindelning och liknande, vilket kändes lite jobbigt eftersom jag tänker igenom vilka hästar som funkar till vilka övningar och vilka elever.

Därefter drabbas en kvinna i ridhuset av epilepsianfall i hörnet av ponnysidan inför sista gruppens framridning.
Eleverna blev lite upprörda likaså hästarna men det löste sig efter en stund när dem började koncentrera sig.

Får ett telefonsamtal från Linnea i stallet som jag tyvärr inte kunde ta emot. Läser senare på sms att min häst lekt vilde i hagen, har två trampsår och en lös sko.. (grattis till  mig som skulle hoppträna)

Väl på Åsen var det dags att lirka fram transporten som var snyggt parkerad brevid bussen. Det hade snöat sen sist, bara börja skotta. När transporten sitter på plats får bilen inget grepp.. (TYPISKT)

Ligger efter i tidsplaneringen och ska skynda mig att kasta in hästarna (hade kvällsfodringen) alla hästar var galna och hoppade runt som idioter..

Tranporteringen till anläggningen var en historia i sig.
Bavaria vägrade gå in och lastningen tog ca 20-30minuter innan vi till slut hann stänga åt och få henne att stanna i transporten. Tänker lite lättat att det värsta är över och kör stressade, men lättade till anläggningen. Väl där när vi ska lasta ur har trasporten gått i baklås - ja i baklås!! Hanna (räddaren i nöden) lekte gymnast och klättrade in och räddade oss. Nästa orosmoment, sko Skilla..
Hon skötte sig galant och jag kunde vara en stolt hästägare!! Helt obrydd och bråkade ingenting trots att vi stod mitt i gången på ett nytt ställe.

Hoppträningen gick otroligt bra och jag satt med ett fånigt leende på läpparna hela tiden. Min häst är helt enkelt underbar! Mer detaljer kring träningen samt övning kommer under kvällen.

______________________________________________________________________________________________
Onsdagen blev det ridning innan jobbet ut i det vackra vädret. Skilla skötte sig otroligt bra, vilken underbar häst jag har ! Lyckan var total när jag åkte vidare mot jobbet för att sedan fira älsklingen på kvällen (21-årsdag).

Idag ska Skilla få vila, åker ut och fixar stallet innan jag ska hålla Johannas lektioner under kvällen. Förberendande träningsgruppen och träningsgruppen ska få sig en ordentlig genomkörare. Ser fram emot kvällens lektioner och hoppas att jag kan tillföra någonting i deras ridning och tankesätt.
Kommentarer
Postat av: Matilda Norman

DÅLIGT MED BILDER ;)

2010-04-01 @ 22:05:19
URL: http://farrix.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Matilda; Lovar att ta med kameran och fotografera så fort det finns möjlighet. Håller tummarna för imorgon!

2010-04-02 @ 00:35:36
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback