Barbacka

Datum ~ 2010-04-26 | Tid ~ 22:29:47
Kommentarer (2) | Allmänt
Den planerade vilodagen blev lite ändrad. Eftersom hon varit konstig det två senaste dagarna valde jag att följa med några från stallet ut och rida. Red barbacka och skrittade mestadels, någon kort trav. Upptäckte en spänning som jag inte sett eller känt förut. Blir att kontakta equiteraputen redan under morgondagen. En tid för massage och annan behandling kan vara lösningen på hennes "stela sida". Hoppas att så är fallet. Hon lossnade fint och hittade en lång låg form i slutet av ridturen, var nöjd och kände att jag uträttat någonting bra. Tur att jag upptäckte detta nu och inte om några veckor utan att veta anledningen till hennes beteende. Ibland är min häst väldigt söt!

Vädret och blåsten gör inte saken bättre, om hoppträningen imorgon är ute blir det att ha luva för att hålla borta det värsta.

Hur är era hästar i stormen?
Kommentarer
Postat av: Emily

Jag har en häst som struntar i om det blåser orkan och en häst som börjar busa så fort det blir lite små kastvindar haha :)

2010-04-26 @ 23:18:34
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Emily; Skilla bryr sig om hemskt lite, men just blåsten är nog något hon avskyr mest av allt. När det är riktigt busväder matstrejkar hon eller springer konstant!

2010-04-26 @ 23:58:37
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback