Lättare sagt än gjort

Datum ~ 2010-04-21 | Tid ~ 01:16:37
Kommentarer (4) | Allmänt
Nyss hemkommen från kvällens lektioner samt hoppträning.
Uppdaterar under morgondagen övningen samt reflektioner kring träningen.

Skilla hade lyckats trampa av sig skon som vi slog på under gårdagen vilket kändes typiskt. Tur nog är hon inte ömfotad så jag kunde träna som planerat. Ska försöka jaga hovslagaren under morgondagen men hoppas inte på allt för mycket. Rider på ridbanan tills han har möjlighet att komma ut och sko om. Funderar även kring att hitta en annan hovslagare som är mer tillgänglig och mindre omständig trots att han gjort ett bra jobb.

Fick även ett gulligt sms av en stallkompis att Skilla fastnat i hagen under dagen och slitit sönder grimman. Som tur var hade Johanna en i reserv som jag fått låna till morgondagen. Dags att inhandla ny grimma (grimmor) för att ha några i reserv när olyckan är framme samt något fräsht och nytt.

Hoppträningen idag var i särklass den bästa träningen vi gjort, förmodligen någonsin! Skilla var fokuserad, lugn och till stora delar med mig och "under sig" genom hela passet. Visst är det mycket detaljer som ska arbetas på men bara jag håller koll på mitt så blir det kanske ordning på resterande misstag.

Tanken slog mig att Skilla är precis en sådan häst jag alltid velat ha och önskat mig. Men att klara av att rida en sådan, och få det att fungera är inte alltid lika lätt som man föreställt sig.
Kommentarer
Postat av: N

Sv: Va tråkigt, här nere har vi en massa :) Men i skåne är det typ mest tror ja, där bor ju alla hästmänniskor ;)

2010-04-21 @ 07:47:55
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Vad roligt att det gick bra för er på träningen!! Förstår känslan av att hitta rätt häst, men som du säger att det är inte alltid det lättaste!!



Jo jag har ju det! :) Den nya kameran jag vill ha har även plats för två minneskort, vilket är SUPER för då kan man spara alla jpg bilder på ett kort och raw filer på det andra :)

Jag skulle oxå vilja gå fotokurser, det finns ju huuur mycket som helst man kan lära sig :D

2010-04-21 @ 10:20:19
URL: http://cathie.se
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Haha jaa! En häst i stallet där jag stod förr såg alltid så himla glad ut när man fotade! Eller ja, hon såg iofs glad ut jämt så det var ju tacksamt ;P haha.



Rösta gärna på mig & Palmyra i Månadens ekipage :)

2010-04-21 @ 11:29:08
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Hoppbloggen

N; Har provat dagstorps banan och den är verkligen häftig! Hoppas att jag får möjligheten att prova någon fler fast med min egen den här gången. Riktigt synd att det inte finns här uppe så vi Norrlänningar också får träna terräng!



Catrin; Det var riktigt roligt! Ja absolut, känslan är där den ska när jag rider rätt. Sen att komma till den ridningen alltid är super svårt när hon är så himla pigg!



Lät faktiskt inte helt fel att ha två minneskort. Däremot har jag aldrig tagit slut på minnet på min kamera hitintills. Men praktiskt skulle det vara! Ja eller hur, jag vill främst lära mig att fotografera i rörelse samt porträtt bilder!



Linnea; En del är verkligen jätte tacksamma att fotografera. Andra helt hopplösa tyvärr. En häst jag provred poserade vid varje klick. En bra dag är Skilla så också!

2010-04-21 @ 12:32:45
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback