Mitt i en svacka

Datum ~ 2010-04-25 | Tid ~ 21:52:55
Kommentarer (2) | Allmänt
Red ut en sväng med Skilla under gårdagen och jobbade med intervaller. Försökte lossa hennes vänster sida. Just nu är Skilla inne i en period där allt är läskigt. Hon har svårt att fokusera så jobbet blev halvdant. Gjorde mitt bästa men lyckades inte.

Idag jobbade jag med markarbete. Fokus på jämnhet och lugn. Passet var inte alls som jag önskat och fick inte det resultat jag hoppats på. Är rädd att vi gått in i en djup svacka. Försökte lossa vänstersidan, jobbade med att travhoppa henne först, få bra språng och slippa dem "stora". Jobbade loss henne så gott jag kunde i sidorna, bytte varv och jobbade på samma sätt i det nya varvet. Därefter var det dags att fortsätta med jobbet i galopp. Hon var studsig och väldigt svår att nå men jag kämpade vidare.

Fel galopp efter varje hinder, försökte verkligen ändra min ridning för att slippa problemet utan att riktigt lyckas. Fick till det någorlunda och nöjde mig när det var bättre än utgångsläget.

Spänd, ofokuserad och studsig är bara några få saker som beskrev hästens uppförande idag. Vet inte alls vart lugnet och fokusen tagit vägen. Nya tag och försöka lösa problemet. Har övervägt att rida på banan imorgon istället för den planerade vilan och jobba mer på lösgörande. Återstå att se hur det blir med den saken.

Ska boka in en equiteraput som ska få känna igenom henne så snart som möjligt, släppa på lite spänningar och jobba med hennes kropp lite. Vill vara säker att jag bygger upp henne korrekt.
Kommentarer
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Ibland kan man få såna svackor, men oftast går dom ju över efter några dagar..



Hehe ja visst gör det! Jag har faktiskt tagit slut på minnet flera gången, men nu har jag laddat upp med 16 gig så jag hoppas det inte händer mer :P haha Jag vill lära mig att få riktigt bra bilder i ridhus, för det kan vara riktigt svårt eftersom det oftast är så dåligt ljus! :P

2010-04-26 @ 11:57:41
URL: http://cathie.se
Postat av: Hoppbloggen

Catrin; Jag hoppas också det! Skyller på vädret och muskelspänningarna jag upptäckte. Ska massera och hoppas att equiterapeuten kommer ut i veckan eller början på nästa vecka. Innan det bli värre eller blir något allvarligt.



Oj då fotograferar du ofta utan att lägga upp dina bilder antar jag? Om du lyckas får du gärna lära mig hur du gjorde för att fotografera bra i ridhus!

2010-04-27 @ 00:01:13
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback