Tävlingsabstinens

Datum ~ 2010-04-03 | Tid ~ 21:31:12
Kommentarer (1) | Hoppning
Var på hippos regional / nationella tävling under gårdagsmorgonen. Där var det mycket fina storhästar som hoppade och visade upp sig. Gjorde ett tappert försök till att fotografera men bilderna är verkligen oskarpa! Trevligt sällskap och OJ vad tävlingssugen jag blev! Insåg att en del av min "tävlingsdröm utrustning" inte alls var så snygg som jag trodde in action. Måste tänka om lite, har fortfarande inte bestämt mig angående hjälm. Har uteslutit ett par ridbyxor och en hjälm (eventuellt två) och fått upp ögonen för en ny kavaj. Blir spännande att handla inför min och Skillas tävlingsdebut!



Gårdagens ridtur blev tillsammans med Linnea och Danne samt Ida som är medryttare på Salle. Visade Ida runt lite och visade omgivningen då Ida är helt ny på stall Åsen. Red mot Ansmark och lät hästarna jobba på lite i det halvslaskiga underlaget. Lite tungt men väldigt väldigt nyttigt för hästarna. Skilla ville springa mera men vi höll oss i skinnet då Ida inte galopperat Salle allt för mycket utomhus (inte alls). Skilla skötte sig exemplariskt under uteritten och jag kände mig lite stolt när vi skrittade av hemåt.

Idag har Skilla vilat då jag jobbat hela dagen, satsar på att rida ut imorgon och rida henne lite trött. Åkte förbi stallet efter jobbet för att känna efter "borde jag rida". Insåg att dimman var en stor risk för vår uteritt, vill inte riskera varken mitt eller hästens liv.
Kommentarer
Postat av: Borås Ryttaren

sv: kopierade en text från ryttarstugan angående kavajen :)

Senaste kavajen från Pikeur - tunn, smidig och elegant softshellkavaj.Vattenavvisande och med andasfunktion. Två fickor med blixtlås. Kavajen är utan sprund bak och har heller inga axelvaddar. Liten Pikeur-brodyr på vänster arm och ovanpå höger ficka. Mycket bekväm att rida och lätt att sköta. Tvättas i maskin 30 grader och torkar på nolltid.



länken till kavajen :)

http://www.ryttarstugan.se/product.php?ID=607

2010-04-03 @ 22:04:09
URL: http://borasryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback