Veckoplanering

Datum ~ 2010-04-19 | Tid ~ 13:02:44
Kommentarer (5) | Allmänt
Har lagt upp en tvåveckors planering för Skilla för att hålla fokus och se till att hon rids rätt under varje vecka. Denna planering förutsätter att hon får en ny sko / eller skos om under onsdagen. Kommer variera Skillas träning under veckorna. Varannan vecka ska hon tömköras och vilar den veckan en dag. Under den andra veckan vilar hon två dagar och tömkörs inte.

v.16
Måndag:
Lösgörande arbete på banan (Tömkörning)
Tisdag: Hoppträning
Onsdag: Uteritt ev. barbacka
Torsdag: Dressyr längst vägen (ställning/böjning)
Fredag: Vila
Lördag: Intervaller (galoppjobb)
Söndag: Markarbete / gymnastikhoppning

Planen för dagen var att åka ut och rida lösgörande arbete på banan eftersom vägen är för hård när hon tappat en sko. Vaknade upp med världens nackspärr och omdirigerar då arbetet till tömkörning och jobbar henne från marken. Tömkörning är inte alls min starka sida men jag vet vart fokus ska ligga och övning ger färdighet. Framöver hoppas jag på att få hjälp med tömkörningen av en tjej i stallet som är duktig.

Blir tyvärr svårt att uppdatera mer under dagen då jag jobbar stäning på jobbet. Eventuellt en kortare uppdatering när jag kommer hem.
Kommentarer
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Mjoo, men så är det ofta tycker jag :P haha.



Förstår att du saknar honom :) Härligt med hästar som bjuder på sig själva när man plockar fram en kamera! Ticholini ser oftast ut som en åsna när jag tar kort på henne :D

2010-04-19 @ 13:15:30
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Boråsryttaren

sv: ja det brukar jag göra men gjorde inte det förra veckan för jag hade bara att jag skulle klara av honom på terrängen och det gjorde jag och det skrev jag efter träningen :P Men annars gör jag det :)

Och så brukar jag titta bakåt och se hur det har gått om man inte kommer i håg :)

2010-04-19 @ 18:24:33
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: Anna

Sv: Ja, jättesöt ponny! Han kändes lite liten, han var ju i minsta laget. Dock var han ju viktbärande (islandshäst korsning) och jag var så kort och lätt ;)

2010-04-19 @ 21:01:28
URL: http://galenponnyunge.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

sv; Det finns ingen cobstorlek :/ har jag aldrig sett i alla fall! Men min syster köpte min full så har beställt ponny nu så blir nog bra. Dom kan ju omöjligt vara för små på min cponny i alla fall så :)

2010-04-19 @ 22:00:01
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Linnea; Visst är det så?! OP som står i vårt stall showar och busar så fort du tagit bort kameran och är "klar". När du står och försöker trigga honom händer ingenting. Typiskt hästar!



Han är verkligen personlig, en riktig knähäst! Men visst är det underbart med personlighet och främst när dem showar och busar!



Ponnyn Kiara som jag hade tidigare gjorde sig näst intill aldrig bra på bild utan ryttare. Tyvärr är det så med vissa hästar.



Boråsryttaren; Tror det är bra att reflektera och utvärdera träningar och upplägg för att förbättra dem och slippa samma misstag flera gånger. Bra!



Anna; Roligt med lite omväxling! Att rida en liten ponny då och då kan vara bra. Åtminstone för ponnyn som måste komma till arbete. Varierad ridning tror jag ger den bästa och starkaste ryttaren. Äh, att rida små ponnysar någongång även om man är "för lång" tar dem ingen skada av. Däremot är det väl dumt att rida en shettis / b-ponny 5dagar i veckan när man blivit äldre (större,längre)



Sara; Hm, typiskt! Har faktiskt ingen större koll på Eskadronskydden tyvärr. Skönt att du blev av med skydden åtminstone. Nä det ska då inte vara några problem med passformen på "pony" till en c-ponny !

2010-04-20 @ 01:55:43
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback