Första tävlingsdagen avklarad

Datum ~ 2010-08-19 | Tid ~ 19:43:03
Kommentarer (0) | Hoppning
Då var första tävlingsdagen av två avklarade vid Vännäs RF.
Åkte ut till anläggningen i god tid för att hinna gå banan, se på framridning och annat för att sedan göra båda ekipagen klara för start. Hjälpte Emelie på framridningen innan min egen start och hade god hjälp av hästskötare Isabell.

Skilla var laddad och hade svårt att fokusera på framhoppningen, jag nöjde mig med något mellanläge och därifrån var det dags att gå in på banan. Skilla skötte sig väldigt bra och tyvärr var dagens ojämna ritt och pet endast ryttarmissar. Är stolt över att ha en så klok häst med så lite rutin som hjälper mig så mycket trots dålig ridning. Mina misstag hoppas jag får stå för idag och hoppas på att hitta ett bättre flyt under morgondagen.

En rosett gick vi hem med trots ett pet och dåligt flyt. Men ni som känner mig väl vet att bra aldrig är tillräckligt, utan det kan alltid bli bättre! Nya tag imorgon och förhoppningsvis en bättre känsla.

Tusen tack till Isabell och familjen Rönnbäck och Elin Roshed som fanns på plats under dagen.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback