I hästens tecken

Datum ~ 2010-08-11 | Tid ~ 00:17:15
Kommentarer (0) | Allmänt
Började eftermiddagen med att åka till Innertavle för en provridning för medryttarhäst till en bekant. Hästen var ett stort sto med trevlig meritlista och skötte sig mycket väl. Mycket jobb men en trevlig häst med goda möjligheter att lära sig mycket på. Möjligheten att träna och tävla finns även vilket är väldigt passande.

Idag var första gången sedan sommaruppehållet som ridskolans elever kom tillbaka till ridskolan. Mot alla odds var det jag som stod och instruerade "mina" barn till mångas lycka. Skönt att vara tillbaka och barnen har varit efterlängade och saknade under sommaren.

På väg hem från anläggningen åkte jag förbi och plockade upp en sadel för att prova. Passade den skulle den vara perfekt för helgens tävlingar, förutsättningarna ökar med en sadel som hjälper mig. Väl hemma provades sadel ut och låg OK, något vid men resterande skulle visa sig när jag väl satt upp. Som jag befarade var den för vid, även med padd. Inget större bekymmer då den inte klämde men tanken att låna den inför helgen kvarstod. Skilla skötte sig bra och hennes gångarter kommer mer till sin rätt i en dressyrsadel. Tyvärr gillade hon inte alls den i galoppen så den är tyvärr utesluten inför helgens tävlingar. Hon hoppade och studsade och gillade inte alls min position eller mitt skänkelläge som sadel medförde. Tills vidare blir det till att rida i hoppsadeln och succesivt vänja henne med en dressyrsadel för senare köp.

Så var min första tisdag avklarad med lektioner och massor av annat i hästens tecken.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback