Dags att trotsa kylan

Datum ~ 2010-12-11 | Tid ~ 00:49:24
Kommentarer (1) | Allmänt
Kom ut till stallet just innan fem för att trotsa kylan och motionera odjuret. Här uppe i norr hade vi närmare -17grader vid tillfället för ridturen. Väl påklädd häst och ryttare styrde vi ut på kvällens ridtur. Tur nog fick jag sällskap av Dessan och Bavaria vilket motiverade mig att rida lite seriösare och längre.

Runt Ansmark brevid e4an blev resultatet för ridpasset. Mycket trav och galopp och väldigt lite skritt för att slippa förfrysning och andra ovälkomna bieffekter.

Skilla kändes rätt okej, inte super fin men inte stel och motsträvig heller, helt okej för en dag när det endast var motionering och kondition på schemat. Galoppen har verkligen förändrats! Oj vad mycket trevligare och rundare hon galopperar nu för tiden. Det går reglera galoppen och det är inte bara uppåt all action händer, vi tar oss faktiskt framåt under rätt omständigheter också. Mycket trevligt.

Kastade in alla hästar innan jag styrde bilen mot Umeå RF och kvällens hoppträning för småtjejerna. Tyvärr är det allt för länge sedan jag tränade dem själv, och lika länge sen jag såg dem rida sist. Förra veckan missade jag deras träning så nu med dagschema skulle jag hinna med allt under samma dag vilket gillas. Både Nora och Ida red väldigt bra, ponnysarna var fina, men OJ vad jag saknar att vara den som instruerar.

Något som Sussie (hopptränaren) nämnde under deras genomgång var att det endast är 11 veckor kvar innan tävlingsäsongen drar igång igen. Saker som ska sträkas, förändras och byggas på är det precis nu det är tid för sådant. När säsongen väl är igång så finns det inte tid för att lägga kondition, styrka för att orka hoppa eller hålla rätt tempo. Det ska vara gjort innan (vilket betyder just nu). Dem pratade om planering och att vardagsridningen är vad som kommer ge resultat. Allt detta gav mig verkligen en tankeställare, det är dags att göra en mer seriös planering för mig och Skilla. Vad vi måste träna på på veckobas, inte bara under hopp eller dressyrträningarna utan där jag nöter mest, skog och mark. Där måste grunderna också fungera.

Nu är det dags att stänga ner datorn och försöka sluta ögonen, ingen sovmorgon imorgon inte för det bär av mot Sundsvall! Hööks och Ikea är två av stoppen som kommer göras under dagen, så om jag är på riktigt bra humör kanske jag får med mig massa fina saker hem! Ny utrustning motiverar en alltid att träna mera.

En önskelista måste jag också lyckas publicera, det närmar sig trots allt jul med stormsteg!
Kommentarer
Postat av: ...

Du brukar väl fota på hopptävlingar? vad har du för tips på kameror som går bra att fota rörelse med?

;) :)

2010-12-11 @ 17:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback