Fullspäckat schema

Datum ~ 2010-02-04 | Tid ~ 20:55:42
Kommentarer (2) | Allmänt
Vaknade tidigt och satsade gärnet mot gymmet. Nej nu var jag nog lite väl positivt, krälade mig till gymmet och gick ett step pass med Malin. Tur man har bra muskelminne, hoppas på en redig träningsvärk imorgon! - Kunde knappt gå efter, så all energi tog åtminstone slut.

Därefter åkte jag till "jobbet" där jag pratade lite med personalen, blev uppdaterad om läget kring anläggningen och massa annat. Efter det var det ladda lite batterier och hålla i privatlektion för Tova och Ida.

Det märktes att det var länge sedan dem tränade för mig och red riktigt dressyr så dagens pass var jobbigt med OK resultat. Blir att rida samma övning vid nästa tillfälle eller lite längre fram så dem får till det som jag har föreställt mig. Jobbade med ställning / böjning samt perfektion i galoppfattningarna.

Dem jobbade på bra och hästarna skötte sig riktigt bra. Lite stela efter träningsvärk och liknanade med klarade av dagens övningar OK. Barnen kämpade på men krafterna räckte inte riktigt till, vilopaus sen nya tag.

Vidare till stallet och rida Skilla tillsammans med Hanna och Wella. Jobbade lite i djupsnön så hon fick tänka och koppla bort lite spänningar. Mycket nyttigt och riktigt tungt, blir ett lugnt pass imorgon då jag tror tränignsvärken kommer märkas. Funderar bara på att promenera henne för hand.

Hon skötte sig bra inga större konstigheter alls. Från och med idag börjar jag ge henne B-vitamin och hoppas att hennes känsliga hud / hårsäckar ska ge med sig. Om inte annat är det gott och nyttigt för henne att få den b-vitamin hon behöver. Har även fått hem mitt foder som jag beställde förrra veckan. FC avel som är lite protein och ska hjälpa Skilla att bygga mer muskler men främst sätta hull. Uppdaterar om resultaten.

Kommentarer
Postat av: Evelina

ja det är kompicerat när det blir sådär. Min häst har alltid varit snäppet galen och blir emellanåt vid " stressade lägen " - typ hoppträningar osv lätt okontaktbar. Förra året fick jag tipset att prova magnesium då hästar som har brist på magnesium kan få rubbningar i humöret eller psyket eller vad man nu ska kalla det. Provade först en variant och han blev super lugn av det på en gång nästan. Nu i år minns jag inte vilken det var jag hade köpt och köpte krafts, det har dock inte hjälpt alls. ska in på Granngården till veckan och se om de har någon annan variant, Kanske vore det något för skilla också ? !

2010-02-05 @ 09:46:59
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Precis! Jag har börjat ge henne B-vitamin så förhoppningsvis kanske det bara är "fällingen" hon störs av. Inte alls säkert att hon är van en så kraftig förändring i vädret som vi i norrland har. Har hört att dem söder ut är lite mer känsliga!



Magnesium kan också vara en variant, kolla gärna upp vad det var du hade första gången och när du vet skickar du märket till mig så får jag prova!

Tack för tipset!

2010-02-05 @ 13:48:50
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback