Trassel med blogg.se

Datum ~ 2010-02-17 | Tid ~ 10:27:59
Kommentarer (1) | Allmänt

Måndagens ridpass blev långt ifrån planerna. Från att måsta rida ut ensam till att få trevligt sällskap av familjen Rönnbäck i det fina vädret. Lite överentusiastisk hade jag på mig en höst/vår jacka och endast tunna ridbyxor och vantar, tänkte sole värmer så fint. Blev ett långt skrittpass tillsammans med Ida och Nora och promenerande Emelie vilket var väldigt trevligt. Hemvägen blev en lång omväg då den tilltänkta vägen drevat igen och snön räckte upp till magen på stackars Skilla.

Passade på att prova Morris sadeln som jag haft på lån sen i onsdags. Tyvärr har jag inte haft möjlighet att prova den förens  idag och blev gladeligen överraskad. Sätet var väldigt djupt, sitsen blev väldigt korrekt och den var mycket skön att rida i. Tyvärr passade den inte Skilla då den låg lite högt, passar för tillfället men inte om hon breddar ut. I det högre gångarterna åkte även sadeln fram vilket inte är önskvärt alls. Synd på en trevlig sadel i gott skick måste jag påstå.

Min planerade skritt tur på 50min slutade med en lång tur till Ansmark och tillbaka vilket drog ut på tiden. Håller tummarna att Skilla inte är trött imorgon inför hoppträningen. Hon vilade trots allt lördag-söndag så förhoppningsvis finns det krafter till imorgon. Sista biten hem var hon verkligen en dröm. Galoppen satt som en smäck under passet och hemåt hade hon en ärlig bjudning, bra stöd i bettet och jobbade på i en väldigt trevligt form. Dessa stunder är dem man som ryttare lever för!

Uppdaterar tisdagens morgonfodring samt hoppträning under dagen. Hoppas på att allting fungerar nu och att ni läsare haft överseende med att blogg.se har trasslat.

Kommentarer
Postat av: Ryttarliv - Hästtidningen på nätet

Hej!



Trevlig sida! Jag ska lägga upp ett bloggarkiv på Ryttarliv med alla hästbloggar i hela Sverige! Vill du vara med? Känner du fler som vill vara med? Alla hästbloggar är välkomna!



Intentionen är att samla alla Sveriges hästbloggar på ett och samma ställe - så att man lätt hittar både sin favorit och kanske upptäcker nya bloggar!



Maila din bloggadress och några korta rader som beskriver din blogg så lägger vi upp den snarast! Skicka ett mail till [email protected]



Välkommen till Ryttarliv - Hästtidningen på nätet!

2010-02-17 @ 14:07:17
URL: http://www.ryttarliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback