Vidare på vägen mot perfektion

Datum ~ 2010-02-24 | Tid ~ 00:06:56
Kommentarer (3) | Allmänt
Dagen började med uppvaktning av mina föräldrar tidigt vid 07.00. ÄNTLIGEN är man 20år och vuxen!
Planerna för dagen planerades om och hoppträningen för Hanna fick bli innan dagens lektioner.

Träningen var väldigt påfrestande idag både fysiskt och psykiskt där kunskaper och tålamod drogs till sin yttersta spets. Övningen kommer att publiceras under morgondagen / senast torsdag.

En uppgivenhet men känslan av "nödvändigt ont" infann sig efter träningen. Modfälld men samtidigt fokuserad på framtiden och dem långsiktiga målen.

Motivationen och energin för dagen var verkligen i botten från start. Gårdagens ridpass gick inte alls enligt planerna och vi var mer osams än sams. Dagens lektion började bra, hade  sina ljusa och mörka stunder men slutade med godkända resultat, en trött ryttare och en trött häst.

Lektionerna för dagen var väldigt spännanade när det gällde tålamod och motivation. Första gruppen hade sin debut i ridhuset på egna hästar vilket för många var väldigt spännande.

Andra gruppen skötte sig väldigt bra och nya Lisa passade in i gruppen väldigt bra och anpassade sig otroligt. Hon kommer bli en stark medlem i denna grupp som tidigare endast innehållt fyra deltagare. Nu har skaran kommit upp till fem och vi tar stormsteg mot framtiden!

Tredje gruppen fick sig ett allvarligt snack då rädslan från en tidigare väckas kaos dröjt sig kvar i gruppen. Jag tror att efter dagens diskussion och "uppvaknande" att varje kommande vecka blir lättare. Attityden och problemlösningen i denna grupp är fortfarande inte på topp vilket grämer mig något. Barn är alltid barn, så förhoppningsvis följer dem mina råd och kommer därmed att växa som männsikor och ryttare.

Sista gruppen fick verkligen dagen att vända. Från en födelsedag med många dalar fick den verkligen sin topp tack vare dessa underbara elever. Övningen gick ut på att ha hästarna mjuka i sidorna och jobba dem undan innerskänkel och få en aktiv yttersida. Lättare för vissa, svårare för andra med väldigt blandade resultat men med medel långt över godkänt. Roligt och en väldigt givande lektion, mycket kriktik från min sida, men förhoppningsvis lika mycket beröm. Det kändes väldigt bra och jag hoppas eleverna hade samma känsla när dem lämnade lektionen som jag hade. Otroligt stolt över elevernas utveckling och ser fram emot att hjälpa dem vidare på vägen mot perfektion och goda kunskaper.

Hoppas på klart väder och lite varmare under morgondagen. Tänkte ge mig på att fotografera stallets hästar i hagen under morgondagen samt ge mig ut på en uteritt. Håll tummarna att jag inte fryser ihjäl och att vi tar oss hem oskadda!
Kommentarer
Postat av: Klara Hovstadius -Tävlingsryttare med världens finaste ponny

Sv: aww, tack :D!

2010-02-24 @ 10:08:11
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: Lamia - TÄVLING PÅ BLOGGEN

Grattis i efterskott :)

2010-02-24 @ 10:29:28
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Tack så mycket, framåt efter är inga problem, det är själva komma runt som är problemet :P

2010-02-24 @ 11:45:13
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback