Kylan satte stopp för uteritt

Datum ~ 2010-01-07 | Tid ~ 00:51:03
Kommentarer (4) | Allmänt
Kvällens kalla väder satte verkligen stopp för en uteritt i skritt.
Efter dagens två träningar och några frusta stunder i ridhuset så var det dags att kvälla i stallet.

Träningarna gick väldigt bra, trots att man inte alltid börjar på topp slutar det oftast i skräll. Otroligt nöjd och stolt över min gulleryttare som kämpar och kämpar. Det är inte alltid så lätt, främst inte när man har ofantligt höga krav på sig själv. Men till sommaren kommer kaos vara ett minne blott. Trots att starten var knackig och jobbare än någonsin var resultatet väldigt väldigt bra. Ponnyn är som roligt, även om hon är katastrof till en börjar slutar hon alltid som en dröm. Ponny nr2 fick dressyra och hoppa lite som avslutning. Kombinationen samt träning av känsla gav en funderare hoppas jag. Höjden var inte fokus utan känslan och inverkan som vi jobbade med förra gången. Uppföljning på denna ryttare kommer ske under morgondagen för att reflektera över träningen.

Kvällningen i stallet drog ut på tiden då det blev mycket prat och diskussioner. Vissa trevligare än andra, ursh jag blir nästan lite ledsen. Börja snacka erfarenhet sådär, hm du har nog missat vad och vem jag är lite.

Uppdatering kring min stjärna är att stygnen är nu plockade, trots mina stora tvivel. Gick det med underbara Johanna och matgivar Ingrids hjälp. Själv fick jag stå några meter bort då jag var för nervös för att vara till någon större hjälp. Alla stygn är bortplockade och förhoppningsvis läker såret fint sekundärt det som krävs. Rent ska det hållas så länge det är annat än sträck, till min häst förtivlan som tycker rengörningsbiten är äcklig.

Idag var första dagen jag gjorde stallsysslorna själv efter min olycka med armen. Verkligen ingen hit, men med fart han jag göra klart det viktiga innan smärtan kom. Jag trodde jag var redo för "större utmaningar" men icke. Verkligen inte populärt och armen dunkade fint eferåt. Jaja, det är gjort och ibland måste man härda, idag var en sådan dag.

Imorgon blir det att vikariera på ridskolan och elevernas första lektion efter juluppehållet. Johanna åker bort och jag ska få stå som ridlärare. Roligt med träningsgruppen som sista. Dem brukar få en "aha" upplevelse när jag trampar in i ridhuset och hoppas på något liknanade imorgon. Övningarna och hästlistorna har självklart Johanna gjort för att rätt ryttare ska sitta på rätt häst i en passande övning. Ser fram emot detta. Däremot kommer det kännas konstigt att "lämna" tillbaka söndagar som jag tagit hand om under hela hösten. Kommer säkerligen hälsa på under hösten och se hur det går för dem nu när Emelie är tillbaka. Tisdagarna kommer jag ha som vanligt, säkert med en del nya elever och massor med mål inför våren, tänka sig vi går mot vår!!

Vad släpar er ut i motgång när vädret är hemskt?!
Kommentarer
Postat av: Hum

Fattar inte hur du står ut att vara i det där stallet...!!!

2010-01-07 @ 11:14:24
Postat av: Pernilla - en liten blogg om min häst med mera :)

Min motivation i detta skitväder är att jag vill få min häst tiptopp! :) Och det går ju bara om jag rider.. ;p

2010-01-07 @ 11:24:18
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: Hoppbloggen

Hum; Jag trivs väldigt bra i det stall jag står. Skulle inte byta till något annat i dagsläget, även om det innebar ridhus. Vi har bra sammanhållning, trevliga hyresgäster och en trevlig hyresvärd så för mig är det verkligen perfekt.!



Trotsa vädret är jag duktig på vanligtvis, dock tar det emot mer när jag har en skadad arm. Tidigare vintrar har jag haft hästen hemma på gården alltid ridit ensam och är van att rida i kyla så för mig är det ingen uppoffring att stå där jag står nu, där jag näst intill alltid har ridsällskap, ridbana samt nära till ridhus.



Pernilla; Det var faktiskt en ganska bra sak att tänka på. Väldigt logiskt också, för som du säger, rider du inte kommer hästen inte komma / hålla sig i form heller. Någonting att tänka på!

2010-01-07 @ 14:01:47
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Lamia

Haha Leo, han kommer överleva oss alla!

2010-01-07 @ 19:00:39
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback